Image
Τρίτη 31 Μαΐου 2016 20:25 Auto-Moto
 

Το FIAT 595 γίνεται… πιο Abarth


Το νέο Abarth 595 είναι η εξέλιξη του εμβληματικού μοντέλου της φίρμας με πιο ισχυρούς κινητήρες, ακόμα πιο πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό και πληθώρα καινοτόμων προϊόντων, μερικά από τα οποία συνήθως προορίζονται για αυτοκίνητα υψηλότερης κατηγορίας.

Με τις παραγγελίες να ξεκινούν τον Ιούνιο σε όλη την περιοχή της Ευρώπης, το νέο μοντέλο της Abarth επαναβεβαιώνει τη φήμη του ως ένα ελαφρύ και ευέλικτο αυτοκίνητο. Το νέο Abarth 595 είναι ο φυσικός κληρονόμος του μοντέλου που λανσαρίστηκε το 2008, με έμφαση στις επιδόσεις, την τεχνολογία και το ιταλικό στυλ είναι οι βασικοί παράγοντες μιας πετυχημένης στρατηγικής.

Το Abarth 595 διατίθεται ως hatchback ή convertible, καθώς και σε 3 επίπεδα εξοπλισμού (595, 595 Turismo και 595 Competizione) και 3 επίπεδα ισχύος κινητήρα για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις ακόμα περισσότερων καταναλωτών. Πολλές από τις αναβαθμίσεις που παρουσιάζονται είναι αποτέλεσμα της εμπειρίας που αποκτήθηκε μέσα από την εξέλιξη του 695 Biposto, το αποκαλούμενο «το μικρότερο των supercars» που φέρνει πραγματικές αγωνιστικές συγκινήσεις και τεχνολογία σε αυτοκίνητο δρόμου κανονικής παραγωγής.

Η προσιτή έκδοση 595 είναι το βασικό μοντέλο της Abarth και προσφέρει τον απαραίτητο βασικό εξοπλισμό που απαιτείται για να εξασφαλιστεί η κλασσική οδηγική απόλαυση ενός «Σκορπιού». Επιπλέον, το 595 είναι η ιδανική βάση για τους οδηγούς που θέλουν να βελτιώσουν το αυτοκίνητό τους και να το κάνουν μοναδικό.

Οι εκδόσεις 595 Competizione και 595 Turismo εκφράζουν άλλες δύο ξεχωριστές πτυχές της Abarth. Η πρώτη, είναι η πιο «καθαρή» έκδοση και έχει σχεδιαστεί για όσους αγαπούν τις επιδόσεις και την οδήγηση χωρίς συμβιβασμούς. Η δεύτερη, από την άλλη πλευρά, κάνει αναφορά στις τυπικές αξίες των ιταλικών GTs σε ένα συμπαγές μέγεθος ιδανικό για χρήση σε πόλεις.

Κινητήρας και κιβώτιο

Μία από τις μεγαλύτερες καινοτομίες είναι η αυξημένη ισχύς του κινητήρα T-jet 1.4 που έχει τοποθετηθεί στις εκδόσεις 595 και 595 Turismo. Η πρώτη αποδίδει 145HP και 206 Nm μέγιστη ροπή, ενώ η δεύτερη αγγίζει τα 165HP και 230 Nm. Επιπλέον, η τελευταία είναι εφοδιασμένη με μία τουρμπίνα Garrett.

Από την άλλη πλευρά, το 595 Competizione με τους 180HP είναι το αυτοκίνητο για όσους αποζητούν την αδρεναλίνη της αγωνιστικής οδήγησης σε επίπεδο επιδόσεων και τεχνικών χαρακτηριστικών. Με επιτάχυνση 0-100 σε 6.7" και δυνατό φρενάρισμα με το σύστημα πέδησης Brembo με τετραπίστονες αλουμινένιες monoblock δαγκάνες, η απόλαυση μέσα στα ανατομικά «Abarth Corsa της Sabelt» καθίσματα είναι γεγονός. Επιπλέον, ο κινητήρας αποδίδει 132HP/λίτρο, ως αποτέλεσμα της υψηλής απόδοσης του συστήματος εξάτμισης Record Monza dual mode. Αυτή η αποκλειστική λειτουργία είναι διαθέσιμη για το σύνολο της σειράς, κατόπιν παραγγελίας, μαζί με την εξάτμιση Record Modena που εξασφαλίζει ταυτόσημες επιδόσεις σε συνδυασμό με μια λιγότερο επιθετική στην όψη απόληξη.

Στο βασικό εξοπλισμό, όλες οι εκδοχές του κινητήρα T-jet 1.4 συνδυάζονται με ένα 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ παράλληλα μπορούν να εφοδιαστούν με ρομποτικό κιβώτιο ταχυτήτων Abarth με πτερύγια.

abarth2

Μηχανικό μπλοκέ

Το νέο Abarth 595 είναι το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία του στο οποίο ταιριάζει ένα πραγματικά αποκλειστικό μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (Abarth D.A.M.), για εξαιρετικές επιδόσεις.

Το Abarth D.A.M. είναι διαθέσιμο κατόπιν παραγγελίας και στο 595 Competizione διατίθεται με μηχανικό σύστημα μετάδοσης το οποίο προέρχεται απευθείας από την εμπειρία που αποκτήθηκε με το 695 Biposto.

Το Abarth D.A.M. εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες του 595 Competizione και βελτιώνει την πρόσφυση σε ακραίες συνθήκες. Διασφαλίζει την επαρκή μεταφορά ροπής μεταξύ των εμπρός τροχών όταν και οι δύο έχουν λιγότερη πρόσφυση (ένα τυπικό παράδειγμα είναι η διαφορετική ταχύτητα στην έξοδο από στροφή αντιμετωπίζοντας υψηλές πλευρικές δυνάμεις). Ο εξοπλισμός αυτός επιτρέπει στον οδηγό να εξισορροπήσει και να εξαλείψει την υποστροφή.

Το Abarth D.A.M. περιέχεται στο νέο πακέτο Performance (που διατίθενται στο νέο Abarth 595 Competizione μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων) και περιλαμβάνει 17"άρες ζάντες Supersport και καθίσματα Sabelt με δέρμα/Alcantara με ανθρακονημάτινο κέλυφος και έξτρα πακέτο εξατομίκευσης.

Φρένα, αναρτήσεις και πλήκτρο Sport

Στο βασικό εξοπλισμό του 595 Turismo και του 595 Competizione προσφέρονται και τα πίσω αμορτισέρ Koni FSD (Frequency Selective Damping) που βελτιστοποιούν την οδηγική εμπειρία και την ασφάλεια βελτιώνοντας την πρόσφυση, την οδική συμπεριφορά και τη σταθερότητα. Και τώρα, τα ίδια αμορτισέρ αποτελούν βασικό εξοπλισμό στο 595 Competizione με ενίσχυση των δυναμικών επιδόσεων τους.

Επίσης, στην κορυφαία έκδοση υπάρχει και το σύστημα πέδησης της Brembo με τετραπίστονες αλουμινένιες monoblock δαγκάνες σε κόκκινο, γκρι, μαύρο ή κίτρινο χρώμα σε συνδυασμό με αεριζόμενους δίσκους 305χλσ. Οι δαγκάνες του βασικού εξοπλισμού είναι μαύρου χρώματος στο 595 Turismo, ενώ οι κόκκινες ή κίτρινες προσφέρονται ως προαιρετικές λύσεις.

Τέλος, στο Abarth 595 υπάρχει και το πλήκτρο Sport που αλλάζει τις διάφορες παραμέτρους του αυτοκινήτου για αμεσότερη και λιγότερο επεμβατική αίσθηση, με αποτέλεσμα καλύτερη απόκριση σε τιμόνι και γκάζι.

Εμφάνιση

abarth3

Εξωτερικά, το νέο Abarth 595 έχει πολλά νέα χαρακτηριστικά που βελτιώνουν τις επιδόσεις. Το εμπρός μέρος για παράδειγμα, επανασχεδιάστηκε και τώρα διαθέτει μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα η οποία αυξάνει την ψύξη του κινητήρα κατά 18%. Έτσι, η απόδοση του κινητήρα αυξάνεται, ακόμη και στην περίπτωση των πιο ακραίων αγωνιστικών βελτιώσεων.

Οι μηχανικοί της Abarth εργάστηκαν επίσης στον πίσω προφυλακτήρα δημιουργώντας έναν πιο «επιθετικό» διαχύτη. Ειδικά ένθετα προφυλακτήρα έχουν δημιουργηθεί για κάθε επίπεδο εξοπλισμού, σε ματ μαύρο χρώμα για το 595, σε αντιστοιχία με το χρώμα του αμαξώματος στο 595 Turismo και σε σκούρο γκρι στο 595 Competizione.

Τα πολυελλειπτικά κάτοπτρα των εμπρός φώτων είναι επίσης νέα, και μαζί με τα φώτα ημέρας LED είναι στάνταρ στην έκδοση 595, ενώ οι προβολείς Xenon διατίθενται στον βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων Turismo και Competizione. Εξασφαλίζουν καλύτερη ποιότητα φωτός και άριστη αποδοτικότητα σε όλες τις καιρικές συνθήκες, όντας σχεδόν 3 φορές πιο φωτεινά και μεγαλύτερης διάρκειας από τα πιο κλασσικά συστήματα φωτισμού αλογόνου.

Οι νέες 17’’άρες ζάντες αλουμινίου Granturismo (στάνταρ στο Turismo) είναι 7% ελαφρύτερες και διαθέτουν 50% μεγαλύτερη επιφάνεια ψύξης, έχοντας ως αποτέλεσμα και την ενίσχυση του συστήματος πέδησης. Στα διακριτικά στοιχεία του Abarth 595 περιλαμβάνονται τα νέα χρώματα στις εκδόσεις 595 και Turismo, τα νέα καλύμματα καθρεπτών και οι πλευρικές λωρίδες (στάνταρ στο 595 Competizione), τώρα είναι φαρδύτερες και δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στη μάρκα της Abarth.

Διαθέτοντας 15 χρώματα αμαξώματος, η παλέτα των χρωμάτων του νέου Abarth 595 εμπλουτίζεται και με τρεις νέους συνδυασμούς χρωμάτων: μαύρο Scorpione/μπλε Podio, μαύρο Scorpione/γκρι Record και γκρι Pista/κόκκινο Abarth.

Τέλος, προσφέρονται και τρία πακέτα εξατομίκευσης, που περιλαμβάνουν αυτοκόλλητα Abarth, καλύμματα καθρεπτών και εμπρός και πίσω ένθετα προφυλακτήρα σε τρία χρώματα: λευκό, μαύρο ή κόκκινο.

Εσωτερικό

Το νέο Abarth 595 είναι εντελώς νέο και στο εσωτερικό του. Επενδύσεις, όπως Alcantara ανθρακόνημα επαναβεβαιώνουν τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου, ενώ νέα ταπετσαρία διατίθεται σε ολόκληρη τη γκάμα.

Συγκεκριμένα, η έκδοση 595 προσφέρει υφασμάτινα Abarth καθίσματα που χαρακτηρίζονται από εξαιρετική πλευρική στήριξη. Η έκδοση 595 Turismo διατίθεται με μαύρα, σκούρα ή κόκκινα δερμάτινα καθίσματα, ενώ στάνταρ στο 595 Competizione είναι τα καθίσματα Corsa της Sabelt, μεταξύ των καλύτερων σε στήριξη καθισμάτων στην αγορά σήμερα. Παρέχουν έντονη πλευρική στήριξη, ειδικά για σπορ οδήγηση, καθώς μπορούν να μεταφέρουν με ακρίβεια στον οδηγό με ελάχιστη μετατόπιση φορτίου. Δερμάτινες και Alcantara επιλογές είναι διαθέσιμες σε αποχρώσεις κατόπιν παραγγελίας.

Επιπλέον, το νέο flat-bottom τιμόνι με viewfinder σχεδιάστηκε για να εξασφαλίσει όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική σπορ οδήγηση. Πιο αναλυτικά, το τιμόνι του βασικού εξοπλισμού για την έκδοση Competizione είναι κατασκευασμένο από ανθρακόνημα και Alcantara και η επιφάνεια του ταμπλό, έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά για την κάθε έκδοση. Επίσης, μέσω του προαιρετικού εξοπλισμού είναι πλέον διαθέσιμο και το ταμπλό από ανθρακόνημα που προέρχεται από το 695 Biposto.

Σύστημα πολυμέσων

Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν Ραδιόφωνο Uconnect 5" με οθόνη αφής και υπηρεσίες Live Uconnect στον βασικό εξοπλισμό. Για πρώτη φορά εμφανίζονται στην γκάμα το Uconnect 7" HD, μια γρήγορη πλατφόρμα με οθόνη υψηλής ευκρίνειας και πλοήγηση. Το σύστημα Uconnect 7" HD διατίθεται με οθόνη υψηλής ευκρίνειας και Abarth Telemetry για μέτρηση οδηγικών επιδόσεων με προφορτωμένη χαρτογράφηση πιστών με σκοπό τη μελέτη του στυλ οδήγησης και την βελτίωσή του. Τα αποτελέσματα και η πρόοδος του κάθε οδηγού μπορούν να μοιραστούν στις σχετικές σελίδες κοινωνικής δικτύωσης.

Διαθέσιμα για το Uconnect 7" κατόπιν παραγγελίας θα είναι και τα Apple CarPlay και Google Android Auto που θεωρούνται οι καλύτερες smartphone λύσεις για Apple iOS και Android, επιτρέποντας γρήγορη και εύκολη πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες και στο περιεχόμενο του smartphone μέσω της οθόνης αφής των νέων Abarth 595.

Τέλος, την εμφάνισή του στο νέο Abarth 595 κάνει και το ισχυρό σύστημα BeatsAudio με επτά ηχεία, το οποίο θα κερδίσει ακόμα και τους πιο απαιτητικούς λάτρεις της μουσικής. Συνέπεια της συνεργασίας με την Beats by Dr. Dre, το σύστημα BeatsAudioTM διαθέτει την εντυπωσιακή ισχύ των 480 watts. Το σύστημα ήχου διαθέτει δύο twitter στις εμπρός κολόνες, δύο midwoofers 165mm στις μπροστινές πόρτες, δύο ηχεία 165χλς στα πίσω πλαϊνά πάνελ και ένα subwoofer 200mm στη θέση της ρεζέρβας.

Μετά από όλα αυτά τα δελεαστικά προσόντα, να σημειώσουμε ότι, το νέο Abarth 595 θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά στις αρχές Ιουλίου, ενώ οι παραγγελίες του αναμένεται να ανοίξουν ένα μήνα πριν.

Νίκος Τσάδαρης

newsbeast.gr
Κάντε Like το daypress.gr