Image
Κυριακή 28 Αυγούστου 2016 15:55 Ελλάδα
 

Νέες συγκλονιστικές μαρτυρίες για την τραγωδία στην Αίγινα. Δεν οδηγούσε ο 77χρονος;


Παραμένουν τα ερωτηματικά και μεγαλώνει το  μυστήριο με την σύγκρουση του ταχύπλοου με την  λάντζα στην Αίγινα με τραγικό απολογισμό των θάνατο τεσσάρων ατόμων και τον τραυματισμό κάποιον εκ τον οποιό μιας σοβαρά.

Ωστόσο μία αποκάλυψη  ενός εκ των θυμάτων που ανέφερε ότι αμέσως μετά την πρόσκρουση και ενώ προσπαθούσε να κολυμπήσει για να σωθεί πρόλαβε να δει τους επιβάτες του γρήγορου σκάφους που διέλυσε τη λάντζα έξω από τον κολπίσκο της Μονής.

Ο επιβάτης - μάρτυρας ήταν  κατηγορηματικός «Είδα ένα ζευγάρι, έναν άντρα και μια γυναίκα. Δεν ήταν ηλικιωμένοι».

Ο Γιώργος Λαμπρακόπουλος μιλώντας στον «Ελεύθερο Τύπο» έδωσε μια διαφορετική διάσταση σε όλα όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής και υπήρχαν μόνο ως εικασίες και φήμες. Οι οποίες βεβαίως, έχουν τη δική τους θέση σε μια δικαστική αίθουσα. Αλλά όταν δημιουργούν σκηνικό αντίφασης με όλα όσα ομολογεί ο φερόμενος ως κύριος υπαίτιος της τραγωδίας, τότε η υπόθεση λαμβάνει χαρακτηριστικά μυθοπλασίας. Και αυτά δεν έχουν θέση σε μια αίθουσα δικαστηρίου.

Οι μαρτυρίες που φέρνουν την ανατροπή

Ο επιβάτης της λάντζας περιγράφοντας την τραγωδία έτσι όπως την έζησε είπε ότι αμέσως μετά την πρόσκρουση και ενώ βρισκόταν στη θάλασσα αναζητώντας τον 16χρονο αδερφό του πρόλαβε να δει σταματημένο το ταχύπλοο, πάνω στο οποίο είδε ένα ζευγάρι, νεαρής ηλικίας και όχι ηλικιωμένους.

"Επειδή όμως έψαχνα τον αδελφό μου και επειδή ποτέ δεν πίστεψα ότι θα μας παρατήσει και θα γίνει όλο αυτό που γίνεται τώρα -να ψάχνουμε να βρούμε ποιοι ήταν πάνω-, δεν έδωσα σημασία στα χαρακτηριστικά τους και συνέχιζα να ψάχνω τον αδελφό μου, ο οποίος βγήκε στην επιφάνεια περίπου μετά από ένα λεπτό. Εκεί εγώ ησύχασα, του είπα ότι όλα είναι καλά και να πάει κοντά στο φίλο μου. Εμένα μου είχαν βγει οι ώμοι, δεν μπορούσα να κολυμπήσω με τα χέρια».

«Ήμασταν στο νερό είκοσι λεπτά, έβλεπα δίπλα μου το κοριτσάκι να είναι προύμυτα στο νερό έχοντας χάσει τη ζωή του», είπε μεταξύ άλλων στον «Ε.Τ.» ο νεαρός άντρας σημειώνοντας πως δεν μπορούσε να κολυμπήσει καθώς είχε χτυπήσει στους ώμους.

Η μαρτυρία του άντρα έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά πληροφοριών που αμφισβητούν ευθέως τα όσα έχει πει και έχει καταθέσει ο φερόμενος ως χειριστής του ταχυπλόου. Και κυρίως έρχεται να προστεθεί σε όσα ευθέως αμφισβήτησε με κατηγορηματικό τρόπο και το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Πειραιά που την περασμένη εβδομάδα αποφάσισε την προφυλάκισή του.

Αξιοσημείωτο απόσπασμα του βουλεύματος είναι αυτό όπου ένας μάρτυρας περιγράφει ότι άκουσε ναυαγούς να φωνάζουν προς τον χειριστή του ταχυπλόου «πέτα ένα σωσίβιο ρε» και εκείνος τους αγνόησε.

Ακόμα ένα περίεργο στοιχείο, σύμφωνα με το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών, είναι ότι ο 77χρονος όφειλε, «κατά τον νόμο και κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής, να ενημερώσει τις λιμενικές αρχές, ωστόσο εκείνος όπως προκύπτει από τη δικογραφία, κάλεσε αρχικά τον φίλο του και συντηρητή του ταχυπλόου Π.Ι. Ο Π.Ι. μαζί με τον δύτη Μ.Α. έφθασαν στο σημείο και αφού βοήθησαν ναυαγούς πήγαν στο ταχύπλοο. Ο δύτης μετέφερε με φουσκωτό στην Πέρδικα τους άλλους τρεις επιβάτες του ταχυπλόου, ενώ ο κ. Λυκουρέζος έμεινε μέσα μέχρι τη ρυμούλκηση».

"Παντού συντρίμμια"

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η κατάθεση του 26χρονου Γιώργου Λαμπρακόπουλου, ο οποίος είναι ένα από τα θύματα της σύγκρουσης. Ο 26χρονος, σε αντίθεση με τους περισσότερους μάρτυρες, ισχυρίζεται ότι είδε καθαρά δύο από τους επιβαίνοντες του «Ντουέντε», οι οποίοι δεν ήταν προχωρημένης ηλικίας:

«Όταν άνοιξα τα μάτια μου μετά τη σύγκρουση, και ενώ βρισκόμουν μέσα στα συντρίμμια, κολύμπησα οριζόντια προς τα κάτω, και όταν διαπίστωσα ότι δεν είχα τίποτε γύρω μου βγήκα προς την επιφάνεια της θάλασσας, όπου και αντίκρισα παντού συντρίμμια. Δεν υπήρχε ίχνος του σκάφους στο οποίο λίγα λεπτά νωρίτερα επιβαίναμε. Το εγκληματικό ταχύπλοο στην κυριολεξία το διέλυσε. Όταν βγήκα στην επιφάνεια, είδα το ταχύπλοο να έχει σταματήσει περίπου 50 μέτρα από το σημείο της σύγκρουσης και διέκρινα ολοκάθαρα να επιβαίνουν σε αυτό ένας άντρας και μία γυναίκα, όχι προχωρημένης ηλικίας. Δεδομένου δε ότι τη στιγμή εκείνη οι περισσότεροι επιβαίνοντες του σκάφους βρίσκονταν διασκορπισμένοι στην επιφάνεια της θάλασσας στο ευρύτερο σημείο της σφοδρής σύγκρουσης, φωνάζαμε προς το σταματημένο ταχύπλοο για βοήθεια και για να μας ρίξει σωσίβια, πλην όμως ο οδηγός και οι επιβαίνοντες αυτού μας αγνόησαν εντελώς».

Ο κ. Τρύφωνας Κόλλιας, δικηγόρος του 26χρονου Γιώργου και του 16χρονου αδερφού του, Μιχάλη και η μητέρα των παιδιών, κ. Βενετία Λαμπρακοπούλου, αναφέρουν ότι η σύγκρουση προκάλεσε βλάβες στα αδέρφια: "Ο Γιώργος τραυματίστηκε στους ώμους και χρειάζεται χειρουργείο. Στην κατάσταση αυτή δεν μπορεί να εργαστεί, καθώς είναι προπονητής ποδοσφαιρικής ομάδας. Ο Μιχάλης χτύπησε στο κεφάλι κι έχει υποστεί ψυχολογικό σοκ. Δεν μπορεί να ξανανέβει σε βάρκα. Το παιδί έβγαζε αίμα από το στόμα".

Ενδεικτική των τραγικών στιγμών που ακολούθησαν το δυστύχημα είναι τρίτη κατάθεση μάρτυρα που περιλαμβάνεται στη δικογραφία: "Προσπάθησα να βγω στην επιφάνεια αλλά το κεφάλι μου βρήκε σε κάτι ξύλα κι έτσι κολύμπησα κάτω από το νερό και κατάφερα να βγω στην επιφάνεια (...) Την ώρα που μας μάζευε το καϊκι είδαμε στην επιφάνεια της θάλασσας να επιπλέει ένα πτώμα χωρίς να γνωρίζω περαιτέρω στοιχεία αυτού".

Ίσως να ήταν στον “αυτόματο πιλότο” το ταχύπλοο

Με μια δήλωση – βόμβα στην εφημερίδα Real News ο δικηγόρος της οικογένειας Κατιφέ, δηλώνει πως το ταχύπλοο που σκόρπισε τον θάνατο στην Αίγινα, ίσως και να πήγαινε με “αυτόματο πιλότο”. Ο Σπύρος Βλάσσης, δηλώνει “Θέλουμε να ξετυλιχτεί το νήμα από την αρχή. Να δούμε ποιοι ανέβηκαν στο σκάφος, από που και πως επιβιβάστηκε ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος με τη δυσκολία που έχει στην κίνηση. Το πλέον κρίσιμο όμως είναι να διερευνηθεί αν βρισκόταν κάποιος στο τιμόνι τη στιγμής της σύγκρουσης ή αν είχαν βάλει απλώς μια ταχύτητα και συζητούσαν. Δεν εξηγείται πως το ταχύπλοο πέρασε πάνω από τη βάρκα. Αν, όπως ισχυρίζεται ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος, αντέδρασε όταν είδε τη βάρκα κάνοντας “κράτει”, το ταχύπλοο έπρεπε να ακινητοποιηθεί άμεσα”.

Ο καπετάνιος Θρασύβουλος Λυκουρέζος ισχυρίστηκε ότι οι άνεμοι δεν τον ευνοούσαν και τον απομάκρυναν από το σημείο του συμβάντος. Ναυτικός, ο οποίος έσπευσε με φουσκωτό να βοηθήσει τον 77χρονο, κατέθεσε: "Όταν έφτασα, ο Λυκουρέζος ήταν σοκαρισμένος. Το σκάφος του μάλλον είχε παρασυρθεί από το σημείο του συμβάντος.

Οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές με ένα μικρό αεράκι και με καλή ορατότητα, Ο Λυκουρέζος μου ζήτησε να τον πάρω και να τον βγάλω έξω στη στεριά. Εγώ τον παρέλαβα και ξεκίνησα για να τον πάω στο λιμάνι της Αίγινας. Όμως υπήρχε κυματισμός και ο Λυκουρέζος ταλαιπωρήθηκε, μιας και το σκάφος μου ήταν μόλις 3,5 μέτρα. Τότε ενημέρωσα τον καπετάνιο μου στο Ν.Λ., ο οποίος μου είπε να πάω στο λιμανάκι του Φάρου που ήταν πιο κοντά. Εκεί μας περίμενε η σύζυγος του καπετάνου μου, η οποία παρέλαβε τον Λυκουρέζο".

Ποιος οδηγούσε;

Τα όσα βλέπουν τα φώτα της δημοσιότητας τις τελευταίες ώρες, εγείρουν νέα ερωτήματα σχετικά με το ποιος ήταν πράγματι στο τιμόνι του ταχυπλόου που σκόρπισε τον θάνατο στην Αίγινα. Όπως αναφέρει η εφημερίδα Πρώτο Θέμα, αποτυπώματα του 77χρονου μπορεί να βρέθηκαν στο ταχύπλοο, όχι όμως και στο τιμόνι του μοιραίου σκάφους. Ωστόσο, ο συνήγορος οικογενειών των θυμάτων, Αλέξης Κούγιας, είπε στο Mega πως κρατά αποστάσεις.

"Κρατάμε αποστάσεις τόσο για το πρόσωπο που φέρεται να οδηγεί όσο και για τους ανθρώπους που δέχτηκαν πως ήταν πάνω στο σκάφος και για την έρευνα που έχει γίνει μέχρι τώρα" είπε και πρόσθεσε πως για την ώρα εκείνος δεν έχει ζητήσει να γίνει αναπαράσταση αφού προέχει να γίνει ολοκληρωμένη λήψη αποτυπωμάτων, αν αυτό είναι δυνατό αφού το σκάφος είναι εγκαταλελειμμένο εδώ και 10 μέρες, λήψη DNA, άρση των τηλεπικοινωνιών και κατάσχεση των τηλεφώνων όχι μόνο εκείνων που έχουν δηλώσει πως βρίσκονταν στο ταχύπλοο αλλά κι άλλων προσώπων, τα οποία δεν θέλησε να κατονομάσει.

 

Καταγγελίες για επικίνδυνους ελιγμούς

Εκτός, όμως, από τις μαρτυρίες αλλά και τα λογικά κενά -όπως αυτό του χρόνου που μεσολάβησε από το δυστύχημα μέχρι την ώρα της παράδοσης του 77χρονου στο Λιμενικό– κάτι που διαπίστωσε και το συμβούλιο Πλημμελειοδικών υπάρχει ακόμα μια κρίσιμη πληροφορία, η οποία επί του παρόντος φέρεται να μην έχει ερευνηθεί επαρκώς. Ή να έχει ερευνηθεί και τα αποτελέσματα να μην έχουν διαρρεύσει στον Τύπο.

Ωστόσο η φήμη ότι το συγκεκριμένο σκάφος είχε θεαθεί να κάνει ιδιαιτέρως επικίνδυνους ελιγμούς κάτι που οδήγησε παραθεριστές του νησιού να τηλεφωνήσουν και να καταγγείλουν το περιστατικό. Ομοίως, υπάρχει και η πληροφορία που αναφέρει ότι το μοιραίο σκάφος είχε αναχωρήσει από περιοχή της Αίγινας όπου είναι συγκεντρωμένα αρκετά beach bars. Αυτή η πληροφορία, από μόνη της, δεν μπορεί να οδηγεί σε κάποια συμπεράσματα ή εικασίες παρά μόνο αν έχει ερευνηθεί από τις Αρχές. Κάτι που πιθανώς θα οδηγούσε σε περισσότερα και πιο στέρεα στοιχεία για την ταυτότητα των επιβατών και αν είχε προηγηθεί, ενδεχομένως, κατανάλωση αλκοόλ.

Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, αυτό που λειτούργησε ανασχετικά αναφορικά με την παροχή πληροφοριών από αυτόπτες μάρτυρες για το περιστατικό ήταν η έντονη και εύκολη πολιτικοποίησή του η οποία ακολούθησε. Τόσο από την πλευρά εκείνων των Μέσων που διέρρευσαν και αναδημοσίευσαν τις πληροφορίες για την παρουσία κυβερνητικών στελεχών στο δυστύχημα τα οποία έχουν έντονη παρουσία στην Αίγινα όσο και από την πλευρά των Μέσων που ανέλαβαν την υπεράσπιση των στελεχών αυτών πριν, μέρος αυτών, αντιδράσουν προσφεύγοντας στη Δικαιοσύνη. Αυτή η κατάσταση, εκτιμούν ανακριτικές πηγές, «μπορεί να μην λειτούργησε και να λειτουργεί ευθέως εις βάρος της πραγματικότητας που γνωρίζουμε αλλά σίγουρα λειτούργησε υπέρ της αμφισβήτησής της».

madata.gr
Κάντε Like το daypress.gr