Image
Τετάρτη 29 Νοεμβρίου 2017 21:25 Επιστήμη
 

Γαλλίδα φοιτήτρια σχεδίασε ένα kit με τα γυναικεία γεννητικά όργανα


Η Fanny Prudhomme, φοιτήτρια στο βιομηχανικό ντιζάιν στην Ανώτατη Εθνική Σχολή Βιομηχανικής Δημιουργίας (ENSCI) της Γαλλίας, επέλεξε για πτυχιακή εργασία ένα πρωτότυπο θέμα. Σχεδίασε και δημιούργησε ένα kit (κάτι σαν κασετίνα) για τα γυναικεία γεννητικά όργανα. Έσπασε το κεφάλι της για πολλές ώρες και περιπλανήθηκε σε καταστήματα με υλικά για κατασκευές πολλές μέρες, μέχρι να καταλήξει να φτιάξει μία κλειτορίδα από βάτα και σάλπιγγες από πλαστικούς σωλήνες. Επιπλέον χρησιμοποίησε μπάλες αλλά και πλαστικά μικρά στεφανάκια που βάζουμε στα καζανάκια. Όλη η δουλειά έγινε με τα χέρια της και θύμιζε υψηλή ραπτική. Όλα τα κομμάτια, δηλαδή τα όργανα είναι σε αληθινό μέγεθος και τρισδιάστατα, δηλαδή μοιάζουν με ότι διαθέτει κάθε γυναίκα. Το κάθε kit περιέχει έναν τράχηλο, δύο σάλπιγγες, μία κλειτορίδα, έναν κόλπο κλπ αλλά παρουσιάζονται ξεχωριστά δίνοντας την ευκαιρία σε όποιον τολμάει να τα συναρμολογήσει. Στόχος, όπως λέει η ίδια η δημιουργός, είναι ο κάθε ένας που θα πιάσει στα χέρια του το κουτί να κατανοήσει την λειτουργία του κάθε οργάνου: τι ακριβώς κάνει το καθένα, που ακριβώς βρίσκεται και γιατί.

«Θέλω να ενισχύσω τον διάλογο που έχει ξεκινήσει πάνω στα γυναικεία γεννητικά όργανα και τη λειτουργία τους. Θα ήθελα όσοι ασχολούνται με το θέμα – είτε είναι γυναικολόγοι, είτε μαθητές – να μπορούν να αποκτήσουν αυτό το kit και να μάθουν από αυτό», αναφέρει σε συνέντευξή της στο περιοδικό Nouvel Obs, ενώ συγχρόνως υπενθυμίζει ότι γνωρίζει καλά ότι αυτό που της λείπει είναι η χρηματοδότηση για την προώθηση της ιδέας της.

Πως της ήρθε όμως αυτή η ιδέα; Αφορμή ήταν μία μελέτη που διάβασε τον Ιούνιο του 2016 σχετικά με το γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα που επίσημα προβλέπει τρία υποχρεωτικά μαθήματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης για κάθε έτος από το δημοτικό έως το λύκειο. Ανακάλυψε λοιπόν από την μελέτη αυτή ότι ένα στα τέσσερα σχολεία αγνόησαν τον κανονισμό και δεν αφιέρωσαν ούτε ένα λεπτό στο θέμα αυτό. Υπάρχει μία επίσημη αν και ανεπίσημη δικαιολογία, ότι τα σχολεία δεν διαθέτουν τα κατάλληλα εργαλεία και έτσι η συγκεκριμένη διδασκαλία επαφίεται στην καλή διάθεση, τις γνώσεις και την εφευρετικότητα των εκπαιδευτικών. Κάπως έτσι λοιπόν, η 26χρονη Fanny Prudhomme, αποφάσισε να καλύψει αυτό το κενό στα εργαλεία και να προχωρήσει το πρότζεκτ της.

Η σπαζοκεφαλιά για την Fanny δεν ήταν μόνο για τα υλικά και την σχεδίαση αλλά αφορούσε και την πιστότητα των οργάνων που ήθελε να αναπαραστήσει. Γι αυτό και προσέγγισε αρκετούς γιατρούς με τους οποίους συζήτησε και με βάση τις δικές τους συμβουλές σχεδίασε το κάθε όργανο ώστε να απέχει ελάχιστα από την πραγματικότητα. Όταν προχώρησε πια δημιουργικά, συναντήθηκε με μία μαία, δύο εκπαιδευτικούς, έναν σεξολόγο και μία σύμβουλο οικογενειακού προγραμματισμού για να τεστάρει ότι είχε φτιάξει. Όλοι φάνηκε να συμφωνούν στην ανάγκη να συνδέονται εύκολα τα όργανα μεταξύ τους και έτσι αποφάσισε να συνοδεύεται το kit με ένα αναλυτικό πλάνο που βοηθάει και εξηγεί ακριβώς την συναρμολόγηση.

Η Fanny θεωρεί πως ακόμα δεν έχει τελειοποιήσει το έργο της αφού ακόμα ψάχνεται με τα υλικά. «Ξέρω ότι πρέπει να βελτιώσω αρκετά πράγματα, όπως για παράδειγμα το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένος ο κόλπος. Το συγκεκριμένο όργανο έχει κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά γιατί είναι ιδιαίτερα εύκαμπτο και ευμετάβλητο αφού αλλάζει μέγεθος ανάλογα με το περιεχόμενό του και όταν είναι άδειο πρέπει να μπορεί να μαζεύεται. Προς το παρόν όλο αυτό δεν έχω καταφέρει να το αποδώσω με κανένα υλικό», αναφέρει.

Περιγράφοντας το κάθε όργανο ξεχωριστά, η απόφοιτη πλέον καλλιτέχνης εξηγεί ότι προσπάθησε η εικόνα να συνδέεται με τη λειτουργία και αυτό την ενδιαφέρει να κρατήσει όποιος βλέπει το kit. Για παράδειγμα, δεν την ενδιέφερε τόσο να μένει στη μνήμη το μέγεθος της ωοθήκης, αλλά περισσότερο να φαίνεται ότι είναι γεμάτη ωάρια και για τον λόγο αυτόν επέλεξε να την αναπαραστήσει έτσι ώστε να μοιάζει με μία θήκη με μπίλιες. Όσο για την κλειτορίδα, εδώ χρησιμοποίησε ένα γάντι από πλαστικό που γέμισε με βάτα για να έχει ελαστικότητα. Αποτελείται από τέσσερα κλαδιά και ένα μικρό κεφάλι, όλα μαλακά, με μία πλαστικότητα που σου επιτρέπει να την κινείς, να την ζουλάς ή ότι άλλο θέλεις για να θυμάσαι ότι είναι γεμάτη αίμα όπως το ανδρικό πέος και αποτελεί την βασική πηγή της ηδονής.

Η ίδια αναφέρει ότι επέμενε πολύ στον σχεδιασμό και την υλοποίηση της κλειτορίδας, ιδίως αφού ανακάλυψε ότι μία στις τέσσερις έφηβες δεν γνωρίζει περί τίνος πρόκειται. Αναφέρεται ουσιαστικά σε μελέτη του Συμβουλίου Ισότητας που αποκαλύπτει ότι μία γαλλίδα των 15 ετών στις τέσσερις δεν γνωρίζει καν ότι διαθέτει κλειτορίδα, ούτε φυσικά τι είναι αυτό. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι από τον Σεπτέμβριο, δηλαδή από τη νέα σχολική χρονιά, η κλειτορίδα βρήκε για πρώτη φορά μία θέση σε σχολικό βιβλίο του γυμνασίου στη Γαλλία. Όχι πως η ανατομία του γυναικείου σώματος δεν παρουσιάζονταν και παλιότερα, απλώς για κάποιον λόγο, από όλη την παρουσίαση λεκτική και οπτική απουσίαζε η κλειτορίδα. Πηγή ηδονής αλλά συγχρόνως και ταμπού, η κλειτορίδα φαίνεται να δυσκολεύει όχι μόνο στο να την εντοπίσεις αλλά και στο να μιλήσεις για αυτήν.

athensvoice

madata.gr
Κάντε Like το daypress.gr