Image
Τετάρτη 17 Απριλίου 2019 08:15 Auto-Moto
 

Οδηγούμε το Seat Arona 1.6 TDI 95 PS


Το Seat Arona είναι ένα από τα δημοφιλέστερα SUV/Crossover της κατηγορίας Β και ήδη γνωρίζει επιτυχία στις πωλήσεις της κατηγορίας, συνδυάζοντας πολλά προσόντα για όσους θέλουν ένα μικρό και οικονομικό αυτοκίνητο με «περιπετειώδη» χαρακτήρα.

Αυτή την φορά «βάλαμε στο χέρι» την έκδοση με τον diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων, που –κατά την γνώμη μας- είναι και η καλύτερη για αυτούς που έχουν έφεση στα ταξίδια και ειδικά με παρέα (μεγαλύτερο φορτίο).

Το υπερυψωμένο Ibiza, ή μικρό Ateca, έχει σύγχρονη και νεανική γωνιώδη σχεδίαση, με αρμονικό σχήμα και συμπαγείς διαστάσεις.

Σε αντίθεση µε την ξεχωριστή εξωτερική εµφάνιση, το εργονομικά σχεδιασμένο εσωτερικό του, είναι σχεδόν αυτό του Ibiza, με ίδιο ταµπλό και σκληρά αλλά καλά συναρμολογημένα πλαστικά. Στο ταμπλό, δεσπόζει η οθόνη του συστήµατος infotainment, που είναι έγχρωµη ακόµα και στην βασική έκδοση εξοπλισµού, με πολύ καλή ευκρίνεια και άµεση απόκριση στις εντολές αφής, ενώ το infotainment προσφέρει όλες τις σύγχρονες µεθόδους σύνδεσης µε smartphone.

Οι χώροι επαρκούν για τέσσερις μεγαλόσωμους επιβάτες, οι αποθηκευτικοί χώροι στην καµπίνα είναι πολλοί και πρακτικοί, ενώ ο χώρος αποσκευών  χωρά 400 λίτρα, αλλά µπορεί να αυξηθεί έως τα 1.280 λτ µε αναδίπλωση των πίσω καθισµάτων. Σημαντική εδώ, είναι η ύπαρξη ρεζέρβας ασφαλείας στο πάτωμα του πορτμπαγκάζ.

Η ρυθμιζόμενη εύκολα υπερυψωμένη θέση οδήγησης είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας, με σχεδόν άριστη περιφερειακή ορατότητα και μπορεί να βολέψει τους περισσότερους σωματότυπους οδηγών.

Κάτω από το καπό, εγκάρσια τοποθετημένος, βρίσκεται ο 4κύλινδρος άμεσου ψεκασμού κινητήρας πετρελαίου 1.6 TDI, με απόδοση 95 ίππων και ροπή 25,5 χγρμ, από τις μόλις 1500 στροφές. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται ιδανικά με ένα χειροκίνητο (άριστα κλιμακωμένο για την περίσταση) κιβώτιο 5 σχέσεων που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ εξασφαλίζει στο σχεδόν 1300 κιλών όχημα, απίστευτη σβελτάδα, αν και η επιτάχυνση από στάση (0-100 σε 11.9΄΄) δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, ούτε άλλωστε και η τελική ταχύτητα, με μόνο 172 χλμ/ώρα.

Αυτό που εντυπωσιάζει με τον χαμηλού θορύβου και περιορισμένων κραδασμών dieselοκινητήρα, είναι, το τράβηγμα από χαμηλά, οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις και η χαμηλή κατανάλωση (σε αυτό βοηθά και το σύστημα start/stop) που στην περίπτωση της δοκιμής μας, παρά την πίεση που το υποβάλαμε έδειξε μέση τιμή 5,6 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

Από την θέση του οδηγού, το πετρελαιοκίνητο Arona κερδίζει με την πρώτη τον οδηγό του, τόσο με την ευκολία χρήσης που προσφέρει, όσο και με την σβελτάδα, αλλά και με την συμπαγή αίσθηση του αμαξώματος.

Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκανε το ότι, παρά τα πολλά (πιστέψτε μας, σκληρά) δημοσιογραφικά χιλιόμετρα που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας και παρά την σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, το σχετικά βαρύ όχημα, περνούσε από παντού χωρίς να κάνει «τσικ», ενώ οι επιβάτες δεν δέχονταν απευθείας στο κορμί τους τις όποιες ατέλειες του δρόμου (σε αυτό βοηθά και το ψηλό προφίλ των ελαστικών). Την ίδια στιγμή η ανάρτηση απορροφούσε  τις «κακοτοπιές» χωρίς θορύβους και με ενδοτικότητα πρωτόγνωρη για αυτής της κατηγορίας όχημα.

Στις στροφές, οι κλίσεις είναι περιορισμένες στο ελάχιστο, η συμπεριφορά ουδέτερη έως (στην πίεση) ελαφρά υποστροφική και κάποιες ταλαντώσεις πίσω εμφανίζονται μόνο στις κυματοειδείς εγκάρσιες ανωμαλίες των δρόμων με πλήρες φορτίο. Πάντως, σε κάθε περίπτωση απόκλισης από την επιθυμητή τροχιά, το τιμόνι (ρυθμίζεται πάνω – κάτω & μέσα – έξω) με σωστή αίσθηση, καλή πληροφόρηση και ακρίβεια στις κινήσεις, είναι πολύτιμος σύμμαχος του οδηγού, που αισθάνεται ότι έχει στα χέρια του περισσότερο ένα μικρό σπορτίφ όχημα, παρά ένα crossover.

Ευέλικτο και εύχρηστο μέσα στην πόλη, το Arona με τον diesel κινητήρα, μπορεί άνετα να κάνει μεγάλα ταξίδια (αυτονομία σχεδόν 700 χλμ), με άνεση, χωρίς πολλές αλλαγές ταχυτήτων με τον –ούτως ή άλλως- θετικό και γρήγορο επιλογέα ταχυτήτων, ενώ την όλη κατάσταση υποστηρίζουν με το παραπάνω τόσο τα φρένα, όσο και τα δυνατά φώτα.

Όλα τα παραπάνω συνθέτουν μια άκρως ενδιαφέρουσα επιλογή, που αφορά ένα όχημα με πολυσχιδή «προσωπικότητα», σύγχρονη και προσεγμένη κατασκευή, με πλούσιο εξοπλισμό (άνεσης & ασφάλειας) από την βασική έκδοση, χαμηλό κόστος κίνησης και πολύ καλή τιμή που (για το diesel) ξεκινά περίπου από τα 16.500 ευρώ.

Υπέρ

-       Σχεδίαση

-       Προσεγμένη κατασκευή

-       Οδική συμπεριφορά

-       Άνεση

-       Χώροι επιβατών και αποσκευών

-       Εργονομία

-       Ενδιάμεσες επιταχύνσεις

-       Κατανάλωση

-       Τιμή

Κατά

-       Επιδόσεις από στάση

-       Τελική ταχύτητα

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: 5θυρο, 4θέσιο, επιβατικό, SUV/Crossover

Διαστάσεις: 4.138 Χ 1.780 Χ 1.552 χλστ

Μεταξόνιο: 2.566 χλστ

Απόσταση από το έδαφος: 19 εκ.

Βάρος: 1.297 κιλά

Χώρος αποσκευών: 400 – 1280 λίτρα

Κινητήρας: 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, turbo, common rail , diesel, 1598 κ.εκ.

Ισχύς: 95 ίπποι / 2.750 – 4600 σαλ

Ροπή: 25,5 χλγρμ / 1.500 - 2600 σαλ

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson /  Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας

Τροχοί: 205/60/16

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι / Πίσω Ταμπούρα

Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ

Ρεζερβουάρ: 40 λίτρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 11.9΄΄

Τελική ταχύτητα: 172 χλμ/ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής): 5,6 λτ/100 χλμ

Εκπομπές CO2 105 g/km

Τέλη κυκλοφορίας102.9 ευρώ

Νίκος Τσάδαρης

newsbeast.gr
Κάντε Like το daypress.gr