Image
Σάββατο 20 Απριλίου 2019 12:30 Οικονομία

Στα 440 εκατ. ευρώ οι ταξιδιωτικές εισπράξεις για το πρώτο δίμηνο

Της Στεφανίας Σούκη

Σε ιστορικά υψηλά για το πρώτο δίμηνο του έτους ανήλθαν οι τουριστικές εισπράξεις την περίοδο Ιανουαρίου- Φεβρουαρίου ξεπερνώντας για πρώτη φορά τα 440 εκατ. ευρώ και σημειώνοντας υψηλό διψήφιο ποσοστό ανόδου.

Ετσι, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις για το διάστημα Ιανουαρίου- Φεβρουαρίου του 2019 εμφανίζονται αυξημένες κατά 41%, ενώ αυξημένες εμφανίζονται και οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών, σε πολύ χαμηλότερο ποσοστό ωστόσο κατά 7%. Σημειώνεται ότι το πρώτο δίμηνο του 2018, οπότε είχε σημειωθεί και πάλι σημαντική αύξηση το αντίστοιχο νούμερο ήταν στα 313 εκατ. ευρώ, ενώ μία διετία πρίν είχε φθάσει τα 293 εκατ. ευρώ.

Μόνο για το Φεβρουάριο, οι εισπράξεις εμφανίζονται αυξημένες κατά 29,6%, φθάνοντας τα 209 εκατ. ευρώ, και ενώ οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών παρουσίασαν αύξηση κατά 4%. Η «εκτόξευση» των εισπράξεων για το πρώτο δίμηνο του έτους, έστω κι αν δεν είναι ενδεικτική για τη συνέχεια της σεζόν δεδομένου ότι όπως αναφέρουν οι τουριστικοί φορείς «αποτελεί ένα πολύ μικρό πρώτο δείγμα για να εξαχθεί οποιοδήποτε ασφαλές συμπέρασμα», δεν παύει να είναι μία ενθαρρυντική ένδειξη για τη βελτίωση της μέσης δαπάνης ανά τουρίστα που παραμένει καθηλωμένη τα τελευταία χρόνια σε χαμηλά επίπεδα. Ενδεικτικά, για το 2018 η μέση δαπάνη ανά ταξίδι αυξήθηκε οριακά για το 2018 κατά 1 ευρώ ή 0,3% (2018: 486 ευρώ, 2017: 485 ευρώ), ενώ μικρή αύξηση μόλις κατά 1,7% παρουσίασε η δαπάνη ανά διανυκτέρευση, φθάνοντας το περασμένο έτος τα 70 ευρώ, από 69 ευρώ το 2017 με βάση τα οριστικά στοιχεία της ΤτΕ.

Η αύξηση της μέσης δαπάνης είναι από τα μεγάλα ζητούμενα του ελληνικού τουρισμού για την προσέλκυση ταξιδιωτών που ξοδεύουν περισσότερο, εξ' ού και η μεγάλη άνοδος των εισπράξεων στο πρώτο δίμηνο του 2019 κρίνεται θετικά.

Ωστόσο, από την πλευρά τους, οι τουριστικοί φορείς αναμένουν με μεγάλο ενδιαφέρον το τι μέλλει γενέσθαι στη συνέχεια, σχολιάζοντας παράλληλα ότι δεν αποκλείεται η μεγάλη αύξηση του πρώτου διμήνου «να οφείλεται σε κάποιες έκτακτες συμφωνίες. Σε προορισμούς που δουλεύουν σε δωδεκάμηνη βάση όπως είναι η Αθήνα ή η Θεσσαλονίκη δεν είδαμε τόσο μεγάλη αύξηση με το μέσο έσοδο ανά δωμάτιο και τις πληρότητες να εμφανίζονται μειωμένες». Ενδεικτικά με βάση τα στοιχεία των ξενοδόχων της Αθήνας, για το πρώτο τρίμηνο του 2019 σημειώνεται πτώση της τάξης του 6,8% στην πληρότητα, 6,8% στο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) και μηδενική αλλαγή στη Μέση Τιμή Δωματίου, γεγονός πάντως το οποίο οφείλεται και στον αυξημένο ανταγωνισμό λόγω περισσότερων κλινών σε ξενοδοχεία και σπίτια που μισθώνονται σε τουρίστες.

 

Πηγή: Newmoney.gr

Κάντε Like το daypress.gr
Myrtios Restaurant στη Χερσόνησο Ηρακλείου Κρήτης