Image
Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2019 16:20 Auto-Moto
 

Ντεμπούτο στην Ελλάδα για το νέο Peugeot 208


Η τελευταία γενιά του Peugeot 208, έκανε το ντεμπούτο της στην Ελλάδα στην διάρκεια της έκθεσης «Αυτοκίνηση 2019», κλέβοντας στην κυριολεξία την παράσταση, καθώς μονίμως είχε γύρω της συγκεντρωμένους πολλούς επισκέπτες.

Πλατφόρμα CMP

Το νέο 208 βασίζεται πάνω στην τελευταίας γενιάς πλατφόρμα του ομίλου PSA, που φέρει την ονομασία CMP (Common Modular Platform) και είναι αποκλειστικά σχεδιασμένη για τα μοντέλα των κατηγοριών B και C.

Όπως φανερώνει και η ονομασία της, η νέα πλατφόρμα μπορεί να προσαρμόζεται ανάλογα με τις διαστάσεις και τις παραλλαγές των κινητήρων και έχει την δυνατότητα να δέχεται όλους τους τύπους κινητήρων, όπως: κινητήρα εσωτερικής καύσεως (βενζίνη / diesel) ή ηλεκτροκινητήρα.

Η οικονομία αποτέλεσε θεμελιώδες κριτήριο κατά τη φάση της εξέλιξής της, όπως και ο περιορισμός των εκπομπών CO2, κάτι που στο νέο 208 επιτυγχάνονται χάρη στα παρακάτω χαρακτηριστικά :

  • μείωση του βάρους (30κιλά ελαφρύτερη σε σχέση με την πλατφόρμα F1),
  • βελτιωμένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά (επίπεδο πάτωμα, ηλεκτρονικά ελεγχόμενες εισαγωγές αέρα),
  • μειωμένη αντίσταση κύλισης (ελαστικά Κλάσης A, μειωμένες τριβές ανάρτησης),
  • βελτιστοποίηση λειτουργίας κινητήρα (βελτιωμένη απόδοση καύσης, «down-sizing», μειωμένες μηχανικές απώλειες και γενίκευση της χρήσης του συστήματος Stop & Start).

Επιπλέον, δίνει στο 208 αυξημένα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας, με βελτιωμένη ηχο- και θερμο-μόνωση στο εσωτερικό με χαμηλότερο επίπεδο κραδασμών, αλλά και συστήματα υποβοήθησης οδήγησης που συναντά κανείς συνήθως σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών.

Σχεδίαση

Μεγαλύτερο, φαρδύτερο και χαμηλότερο από το σημερινό 208, το μοντέλο της νέας γενιάς παρουσιάζει ένα εντελώς ξεχωριστό αμάξωμα, που διακρίνεται για τα σπορ χαρακτηριστικά, τις χυτές του γραμμές, από τα έντονα τονισμένα φτερά και τις καμπύλες του αμαξώματος.

Πλευρικά, ξεχωρίζει από το τραβηγμένο προς τα πίσω παρμπρίζ που αφήνει χώρο για το μακρύτερο καπό. Για να τονιστεί ακόμα περισσότερο η σπορ εμφάνιση, οι άκρες των φώτων με τη μεγάλη κλίση εναρμονίζονται οπτικά με τη γραμμή του πίσω φτερού. Οι εκδόσεις GT Line και GT διαθέτουν μαύρο γυαλιστερό επενδύσεις στα φρύδια των φτερών : με αυτό τον τρόπο το αμάξωμα δείχνει πιο αεροδυναμικό και οι τροχοί μεγαλύτεροι. Στις κορυφαίες αυτές εκδόσεις, οι ζάντες των 17΄΄ εφοδιάζονται με διακοσμητικά που αφενός παρέχουν τη δυνατότητα εξατομίκευσης και αφετέρου βελτιώνουν την αεροδυναμική, μειώνοντας ταυτόχρονα και το μη αναρτώμενο βάρος (-3,6 κιλά στο συνολικό βάρος του αυτοκινήτου).

Άμεσα αναγνωρίσιμο, το εμπρός μέρος συνδυάζει την αισθητική της χαρακτηριστικής εισαγωγής αέρα όλων των Peugeot με την γνωστή πλέον φωτεινή ταυτότητα της μάρκας (τα Full LED φωτιστικά σώματα). Ο εμπρός προφυλακτήρας έχει σχεδιαστεί σαν ενιαίο τμήμα που περικλείει την ενσωματωμένη μάσκα με το εμβληματικό λιοντάρι στο κέντρο της, ενώ στο χείλος του καπό υπάρχει το λογότυπο του 208.

Το πίσω μέρος ξεχωρίζει από τη μαύρη γυαλιστερη διακοσμητική φάσα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του πορτμπαγκάζ ανάμεσα στα φωτιστικά σώματα. Ο πίσω διαχύτης είναι βαμμένος σε μαύρη γυαλιστερή απόχρωση και ανάλογα με τον κινητήρα, μπορεί να διαθέτει χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης.

Πέρα από τα στάνταρ χρώματα του αμαξώματος και την οροφή σε απόχρωση Black Diamond (διαθέσιμη προαιρετικά στο GT Line), το νέο 208 προσφέρεται με ευρεία γκάμα χρωμάτων, όπως:

  • Κίτρινο Faro μεταλλικό,
  • Μπλε Vertigo τριπλής επίστρωσης,
  • Κόκκινο Elixir με έγχρωμη επίστρωση

Εσωτερικό

Η καμπίνα έχει τη μορφή ενός cockpit που περιβάλλει τους επιβάτες. Τα καθίσματα είναι εξαιρετικά άνετα και πολύ εύκολα στο χειρισμό τους.

Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στις αναλογίες και τη διάταξη των χώρων αποθήκευσης, καθώς εκτός από τις θήκες στις πόρτες και το ντουλαπάκι του συνοδηγού, υπάρχουν 3 αποθηκευτικοί χώροι κατά μήκος της καμπίνας (ανάλογα με την έκδοση).

Υπάρχει μεγάλος αποθηκευτικός χώρος κάτω από το υποβραχιόνιο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, όπως και μία εύκολα προσβάσιμη θήκη μπροστά από το λεβιέ των ταχυτήτων. Επιπλέον, υπάρχει ένας κρυφός αποθηκευτικός χώρος στην κεντρική κονσόλα που χρησιμοποιείται για την επαγωγική φόρτιση του smartphone, ενώ το κάλυμμα του πίσω χώρου έχει σχεδιαστεί για να μπορεί να τοποθετηθεί εκεί ένα smartphone.

Εμπνευσμένο από το concept Fractal, το νέο 208 εφοδιάζεται με το νέας γενιάς, μοναδικό i-Cockpit, που έχουν ήδη εκτιμήσει πάνω από 5 εκατομμύρια οδηγοί. Το i-Cockpit προσφέρει την ίδια εργονομική δομή 3 επιπέδων, όπως και τα άλλα μοντέλα της γκάμας.

Όλες οι πληροφορίες είναι εύκολα αναγνώσιμες, ακριβώς μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού, ενώ ανάλογα με τις προδιαγραφές του εξοπλισμού, ο 3D πίνακας οργάνων εμφανίζει πληροφορίες που μπορούν να διαβαστούν σε δύο επίπεδα. Στο άνω ψηφιακό τμήμα οι πληροφορίες παρουσιάζονται σε μορφή ολογράμματος. Τα δεδομένα εμφανίζονται δυναμικά, κοντά ή πιο μακριά στα μάτια του οδηγού ανάλογα με τη σημασία ή την επείγουσα ανάγκη, αυξάνοντας έτσι την ταχύτητα αντίδρασης κατά περίπου μισό δευτερόλεπτο. Στο κεντρικό τμήμα του ταμπλό και πάνω από τους διακόπτες αεροπορικού τύπου, βρίσκεται η οθόνη αφής των 5, 7 ή 10 ιντσών (ανάλογα με την έκδοση).

Όλα τα υλικά που χρησιμοποιούνται στο εσωτερικό, είναι ευχάριστα στην αφή, τα κενά και οι κολλήσεις είναι ελάχιστες, τα χειριστήρια και οι διακόπτες είναι έξυπνα τοποθετημένα. Από το επίπεδο Active το ταμπλό είναι επενδυμένο και το κεντρικό του τμήμα είναι διακοσμημένο με επένδυση "carbon". Το μικρών διαστάσεων τιμόνι προέρχεται από τα μοντέλα ανώτερων κατηγοριών. Ο μοχλός του κιβωτίου EAT 8 «Shift and Park by Wire» είναι εργονομικός και εύκολος στη χρήση του. Τα χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι (paddles) δίνουν τη δυνατότητα αλλαγών με χειροκίνητο τρόπο, κατά την επιλογή του οδηγού, χωρίς να χάνεται ποτέ η αυτόματη λειτουργία του κιβωτίου.

Κινητήρες - Κιβώτια

Το νέο 208 εφοδιάζεται με πλήρη γκάμα σύγχρονων κινητήρων βενζίνης που συμμορφώνονται με τις προδιαγραφές εκπομπών Euro 6.d και κινητήρων diesel που συμμορφώνονται με τις προδιαγραφές euro 6.d-temp. Οι κινητήρες PureTech 100 και 130 ίππων είναι οι μοναδικοί στην κατηγορία του 208 που διατίθενται και με το αυτόματο κιβώτιο EAT8 (Efficient Automatic Transmission) των 8 σχέσεων.

Πιο αναλυτικά, υπάρχουν 3κύλινδροι κινητήρες βενζίνης χωρητικότητας 1.2λίτρων (PureTech 75 S&S με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων - PureTech 100 S&S με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων - PureTech 100 S&S με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων & PureTech 130 S&S με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων).

Επίσης υπάρχει και ο 4κύλινδρος κινητήρας Diesel BlueHDi 100 S&S, χωρητικότητας 1.5λ., με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων

Συστήματα υποστήριξης οδηγού

Με το σύστημα Drive Assist, το νέο 208 δείχνει το δρόμο προς την ημι-αυτόνομη οδήγηση χάρη στα τελευταίας γενιάς συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, που είναι τα εξής:

  • Ενεργό Cruise Control με λειτουργία Stop & Go σε συνδυασμό με κιβώτιο EAT8 το οποίο ενημερώνει και ρυθμίζει την απόστασης από το προπορευόμενο όχημα. Σε μποτιλιάρισμα, το αυτοκίνητο ξεκινά αυτόματα όταν η στάση διαρκεί πάνω από 3 δευτερόλεπτα. Διαφορετικά, με ένα απλό άγγιγμα στο γκάζι ή στο λεβιέ που βρίσκεται στην κολώνα του τιμονιού, το σύστημα ενεργοποιείται και πάλι. Το σύστημα λειτουργεί από 0 χιλιόμετρα. Με χειροκίνητο κιβώτιο η λειτουργία ενεργοποιείται από τα 30 χλμ/ώ. Μετά από επιβράδυνση που κατεβάζει την ταχύτητα κάτω από τα 30χλμ, το cruise control μπαίνει σε λειτουργία standby και ο οδηγός πρέπει να πάρει τον έλεγχο πατώντας το συμπλέκτη και το φρένο μέχρι να σταματήσει εντελώς το αυτοκίνητο

  • Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης θέσης στη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane positioning assist), όπου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη θέση του στη λωρίδα κυκλοφορίας (συνδεδεμένο με το ACC Stop & Go)
  • Πλήρης υποβοήθηση στάθμευσης (Full Park Assist) με πλευρικούς αισθητήρες (με το κιβώτιο EAT8 AGB). Το σύστημα αναλαμβάνει αυτόματα το χειρισμό του τιμονιού, του γκαζιού και των φρένων κατά την είσοδο ή έξοδο από μία θέση παρκινγκ
  • Τελευταίας γενιάς σύστημα υποβοήθησης πέδησης έκτακτης ανάγκης (Αctive Safety Brake) για τον εντοπισμό πεζών και ποδηλατών ημέρα και νύχτα, ενεργό με ταχύτητες από 5 έως και 140χλμ/ώ. Προειδοποιεί τον οδηγό για τον κίνδυνο επικείμενης σύγκρουσης (Forward collision warning)
  • Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας (ή του δρόμου) (Active Lane keeping assist) που διορθώνει την πορεία με ταχύτητα κίνησης πάνω από τα 65χλμ/ώ
  • Σύστημα ελέγχου απόσπασης προσοχής του οδηγού (Driver attention alert), που αναγνωρίζει τα σημάδια απόσπασης της προσοχής του οδηγού κατά τη διάρκεια μεγάλων ταξιδιών, με ταχύτητα πάνω από 65χλμ/ώ. Το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό με μικρές δονήσεις στο τιμόνι
  • Αυτόματο σβήσιμο των προβολέων
  • Αυτόματη εναλλαγή μεσαίας-μεγάλης σκάλας προβολεών (High Beam Assist)
  • Αναγνώριση ορίων ταχύτητας και σύσταση για την τήρησή τους,
  • Eκτεταμένη λειτουργία αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης (Stop, απαγορευτικό)
  • Ενεργό σύστημα παρακολούθησης τυφλών γωνιών (με διόρθωση πορείας). - Ενεργοποιείται πάνω από τα 12χλμ/ώ.
  • Ηλεκτρικό χειρόφρενο

Υπέρ-δικτυωμένο

Τα smartphones αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας και για αυτό η νέα λειτουργία Mirror Screen της Peugeot είναι συμβατή με τα πρωτόκολλα σύνδεσης MirrorLink, Apple CarPlay και Android Auto. Ένα σημείο επαγωγικής φόρτισης υπάρχει στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από την κεντρική κονσόλα και διαθέτει μέχρι και τέσσερις θύρες USB (συμπεριλαμβανόμενης και μίας τύπου C).

Επίπεδα εξοπλισμού

Το νέο 208 είναι διαθέσιμο σε πέντε επίπεδα εξοπλισμού: Like, Active, Allure, GT Line και GT. Οι κορυφαίες εκδόσεις, GT Line και GT διαθέτουν μοναδικές στιλιστικές λεπτομέρειες, όπως:

  • Εμπρός φωτιστικά σώματα Full LED
  • Μαύρη γυαλιστερή επένδυση στα φρύδια των φτερών και στα πλαίσια των πλευρικών τζαμιών
  • Ζάντες αλουμινίου 17” με ειδικά διακοσμητικά ένθετα
  • Στιλιστικές λεπτομέρειες εσωτερικού: μαύρη επένδυση οροφής με εμφανείς ραφές σε απόχρωση πράσινο Adamite, 8 επιλογές απόχρωσης (RGB) του φωτισμού του εσωτερικού περιβάλλοντος, sport καθίσματα τύπου «bucket», πεντάλ αλουμινίου.

Τιμές

Οι τιμές για το νέο 208, είναι κάπως «τσιμπημένες» σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ξεκινώντας από τα 13.580 €, για την βασική έκδοση 1.2 PureTech 75 S&S LIKE, έως τα 21.700 € για την κορυφαία έκδοση1.2 PureTech 130 S&S EAT8 ALLURE, ενώ οι εκδόσεις diesel ξεκινούν από 16.500 € (1.5 BlueHDi 100hp S&S LIKE).

Νίκος Τσάδαρης

newsbeast.gr
Κάντε Like το daypress.gr