Image
Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2019 18:30 Auto-Moto
 

Νέα Audi RS 5 Coupe και RS 5 Sportback


Τα Audi RS 5 Coupé και RS 5 Sportback, ανανεώθηκαν πρόσφατα. Οι νέες λεπτομέρειες καθιστούν τον εξωτερικό σχεδιασμό ακόμα πιο σύγχρονο και μοντέρνο.

Για τον χειρισμό, και τα δύο μοντέλα βασίζονται στη νέα τεχνολογία αφής MMI με μεγάλη κεντρική οθόνη. O twin-turbo V6 κινητήρας με ισχύ 450 ίππων και 600 Nm εξασφαλίζει εντυπωσιακές επιδόσεις.

Ανανεωμένο εξωτερικό design

Ο εξωτερικός σχεδιασμός των δύο RS 5 είναι αναγνωρίσιμος με την πρώτη ματιά. Το Singleframe έχει γίνει πλατύτερο και πιο επίπεδο. Ακολουθεί το σχεδιασμό των μεγάλων αδελφών του, RS 6 και RS 7 . Οι οπές αερισμού πάνω από τη μάσκα θυμίζουν το κλασικό Audi Sport quattro του 1984, ενώ οι θόλοι των τροχών, οι οποίοι είναι 40 χιλιοστά πλατύτεροι, προσδίδουν στο RS 5 εντυπωσιακή εμφάνιση. Οι προαιρετικοί προβολείς LED matrix με φως laser διαθέτουν σκούρα περιγράμματα, που δίνουν μία ξεκάθαρα διαφορετική οπτική εντύπωση των δύο μοντέλων RS, σε σχέση με το βασικό μοντέλο A5. Οι μεγάλες, έντονα διαμορφωμένες είσοδοι αέρα έχουν πλέον ένα νέο, πενταγωνικό σχήμα.

Τόσο τα πλαϊνά μαρσπιέ όσο και ο διαχύτης πίσω, ο οποίος περικλείει τις δύο μεγάλες εξαγωγές της εξάτμισης, έχουν επίσης επανασχεδιαστεί. Τα διακοσμητικά πακέτα γυαλιστερού μαύρου, ματ αλουμινίου ή ανθρακί χρώματος προσδίδουν τόσο εμπρός και πίσω όσο και στο πλάι μία ακόμα πιο ξεχωριστή όψη. Τα τέσσερα δακτυλίδια και τα λογότυπα RS μπορούν να σχεδιαστούν σε μαύρο χρώμα κατόπιν παραγγελίας. Τα χρώματα Turbo μπλε και κόκκινο Tango έχουν προστεθεί στην παλέτα χρωμάτων. Το Coupé είναι εφοδιασμένο με οροφή ανθρακονημάτων με δομή CFRP, η οποία μειώνει το βάρος του οχήματος κατά περίπου τέσσερα κιλά.

Εσωτερικό

Οι οριζόντιες γραμμές και τα σκούρα χρώματα κυριαρχούν στο εσωτερικό των ανανεωμένων RS 5. Τα σπορ καθίσματα RS είναι καλυμμένα με Alcantara και δέρμα ως στάνταρ, ή εξαιρετικής ποιότητας δέρμα Nappa ως προαιρετικό. Το πακέτο σχεδιασμού RS με κόκκινες ή γκρίζες νότες είναι διαθέσιμο κατόπιν παραγγελίας. Το τιμόνι, ο μοχλός ταχυτήτων καθώς και τα μαξιλαράκια γονάτων, διαθέτουν καλύμματα Alcantara με κόκκινες ή γκρι ραφές αντίθεσης.

Το νέο μοντέλο λειτουργίας των RS 5 επικεντρώνεται σε οθόνη αφής MMI 10,1 ιντσών. Η μεγάλη, ελεύθερη οθόνη με ακουστική ανάδραση είναι ελαφρώς κεκλιμένη προς τον οδηγό. Αν υπάρχει το σύστημα πλοήγησης MMI navigation plus, μια συγκεκριμένη οθόνη RS παρέχει στον οδηγό πληροφορίες σχετικά με τη θερμοκρασία οδήγησης, τη διαμήκη και πλευρική επιτάχυνση, το σπορ διαφορικό quattro, την πίεση ελαστικών και τη θερμοκρασία ελαστικών.

Στο προαιρετικό virtual cockpit plus (οθόνη 12,3 ιντσών), ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ πολλαπλών οθονών, με την μία από αυτές να είναι ο σχεδιασμός απόδοσης ειδικά για RS, ο οποίος εμφανίζει την κλίμακα της πλευρικής ταχύτητας. Όταν ο οδηγός χρησιμοποιεί το κουμπί επιλογής στο τιμόνι ενός τιμονιού RS mode από τα δύο διαθέσιμα, εμφανίζεται μία οθόνη RS που πληροφορεί για διάφορες τιμές, όπως τα g επιτάχυνσης. Η προαιρετική οθόνη προβολής προσφέρει επίσης αποκλειστικά γραφικά RS.

Πανίσχυρος κινητήρας

Τα RS 5 διαθέτουν περίσσεια ισχύος που εξασφαλίζει κορυφαίες επιδόσεις. Ο βενζινοκινητήρας 2.9 TFSI twin-turbo V6, παράγει 450 ίππους και προσφέρει ροπή 600 Nm από τις μόλις 1.900 σαλ.
Τα δύο RS 5 επιταχύνουν 0-100 χλμ/ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα και φτάνουν μέγιστη ταχύτητα έως 280 χλμ/ώρα. Ένα πολύ γρήγορο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων tiptronic κατευθύνει την ισχύ του κινητήρα στη μόνιμη τετρακίνηση quattro. Ο οδηγός μπορεί να ελέγξει την αλλαγή ταχυτήτων μέσω των νέων, μεγαλύτερων paddles αλουμινίου. Το σύστημα κίνησης quattro παρέχει τα δύο μοντέλα RS 5 με την απαιτούμενη πρόσφυση, δυναμισμό και σταθερότητα, ανεξάρτητα από τον καιρό. Ο χειρισμός γίνεται ακόμα πιο σπορ με το προαιρετικό διαφορικό στον πίσω άξονα, το οποίο κατανέμει ενεργά τη ροπή μεταξύ των τροχών.

Ανάρτηση υψηλής ακρίβειας

Τα δύο RS 5 είναι εξοπλισμένα ως στάνταρ με ανάρτηση RS sport. Η ανάρτηση RS sport plus με δυναμικό έλεγχο οδήγησης (DRC) με τεχνολογία που εξασφαλίζει άριστη σταθερότητα σε μεγάλες ταχύτητες, διατίθεται προαιρετικά. Χρησιμοποιεί χαλύβδινα ελατήρια και ρυθμιζόμενους αποσβεστήρες τριών σταδίων, οι οποίοι συνδέονται μεταξύ τους μέσω διαγώνιων γραμμών λαδιού και κεντρικής βαλβίδας. Όταν το RS στρίβει με μεγάλη ταχύτητα, οι βαλβίδες ρυθμίζουν την ροή λαδιού στον αποσβεστήρα του εμπρόσθιου τροχού στο εξωτερικό της καμπύλης, ενισχύοντας την στήριξη και μειώνοντας την κλίση, βελτιώνοντας έτσι τον χειρισμό του οχήματος.

Εκτός από τα γνωστά modes comfort, auto, and dynamic, το στάνταρ σύστημα drive select προσφέρει επίσης και δύο νέα modes, τα RS1 και RS2. Αφού ο οδηγός έχει ρυθμίσει τα δύο νέα modes ώστε να ταιριάζουν στις προσωπικές του προτιμήσεις και τα αποθηκεύσει, μπορούν να ενεργοποιηθούν απευθείας μέσω του πλήκτρου "RS MODE" στο τιμόνι χωρίς να χρειάζεται να λειτουργήσει ξανά η απόκριση αφής MMI. Το σύστημα αποκτά πρόσβαση σε σημαντικές παραμέτρους που αφορούν στον κινητήρα, τη μετάδοση, την απόσβεση, το δυναμικό σύστημα διεύθυνσης, το σπορ διαφορικό και τον ήχο του κινητήρα.

Τα νέα RS 5 είναι εξοπλισμένα με τροχούς 19 ιντσών, αλλά νέοι τροχοί 20 ιντσών είναι διαθέσιμοι κατόπιν παραγγελίας σε τρεις παραλλαγές, εκ των οποίων το ένα σετ είναι βαμμένο εξ ολοκλήρου σε γυαλιστερό μαύρο και το άλλο σε ματ χάλκινο.

Στο στάνταρ σύστημα πέδησης, οι χαλύβδινοι δίσκοι έχουν δαγκάνες σε μαύρο ή κόκκινο χρώμα, ενώ εναλλακτικά λύση, η μάρκα προσφέρει κεραμικούς δίσκους φρένων από άνθρακα για τον εμπρόσθιο άξονα, με δαγκάνες τους είναι βαμμένες σε γκρι, κόκκινο ή μπλε χρώμα.

Πολυτελής εξοπλισμός

Το σύστημα ψυχαγωγίας MMI navigation plus χρησιμοποιεί μια νέα κύρια μονάδα, την πλατφόρμα ψυχαγωγίας τρίτης γενιάς (MIB 3), για τις πολυάριθμες λειτουργίες της. Το χαρτοφυλάκιο του Audi connect προσθέτει πολλές online υπηρεσίες στην πλοήγηση. Ορισμένα από τα περισσότερα από 30 διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης οδηγού βρίσκονται στο μοντέλο ως στάνταρ. Τα υπόλοιπα είναι είτε διαθέσιμα ως μεμονωμένες επιλογές είτε συνδυασμένα στα πακέτα Drive and Park.

Τα νέα Audi RS 5 Coupé και RS 5 Sportback αναμένονται στην Ελλάδα μέσα στο 2020.

Νίκος Τσάδαρης

newsbeast.gr
Κάντε Like το daypress.gr