Image
Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2020 21:25 Οικονομία
 

Φωτιά στις τιμές φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων - Ποια αλλαγή τετραπλασιάζει το κόστος τους


Οι πελάτες των σημερινών και των μελλοντικών ευρωπαϊκών ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορούν να αρχίσουν να πονοκεφαλιάζουν για τη χρέωση της φόρτισης στις μεγάλες αποστάσεις -αυτοκινητόδρομοι, περιφέρεια. Το δίκτυο Ionity μόλις έριξε βόμβα στο θέμα, ανακοινώνοντας αλλαγή στην τιμολόγηση: Πλέον, ένα γέμισμα δεν θα στοιχίζει κατ’ αποκοπή οκτώ ευρώ, αλλά θα χρεώνεται €0,79 ανά kWh.

 

Ο υπολογισμός είναι απλούστατος. Για να «γεμίσεις» μια Porsche Taycan των 90 kWh θα πληρώσεις περίπου 70 ευρώ στα τερματικά Ionity. Και γνωρίζοντας ότι θα μπορείς να κάνεις περίπου 200 έως 300 km στην Autobahn με 130 km/h, κάντε τα μαθηματικά... Ή να τα κάνουμε εμείς για εσάς σε πιο γήινη διάσταση. Ας υποθέσουμε ότι έχουμε το πακέτο του Groupe PSA… Ένα Peugeot e-208 ή ένα Opel Corsa-e με μπαταρία 50 kWh. Πληρώνεις τη φόρτιση 40 ευρώ για να κάνεις βαριά βαριά 250 km, ενώ αντιστοίχως με ένα βενζινοκίνητο για τα ίδια χιλιόμετρα θα πλήρωνες σε βενζίνη €25! Για ντίζελ δε, δεν το συζητάμε!

 

Αυτά τα τερματικά, ωστόσο, αναπτύχθηκαν από μια κοινοπραξία ευρωπαίων κατασκευαστών για να προσφέρουν μια εναλλακτική λύση στο δίκτυο της Tesla, τους Superchargers. Αλλά σε αυτούς, η τιμή είναι €0,24/kWh... Χώρια που είναι δωρεάν για αρκετούς μήνες για τους πρώτους πελάτες των Model S και X.

 

Για τους διαχειριστές της Ionity, η τιμή δικαιολογείται από δύο πράγματα: Την ύπαρξη τερματικών στον αυτοκινητόδρομο (οι θέσεις αυτές είναι ακριβές) και πάνω από όλα η ισχύς του σταθμού, περίπου 1,2 MW, κάτι που θα επιτρέψει θεωρητικά σε πολλά EV να φορτίζουν με ισχύ τουλάχιστον 200 kW. Τη στιγμή που η ισχύς των τερματικών Tesla πέφτει πολύ περισσότερο όταν φορτίζουν δύο EV ανά τερματικό.

 

Παρόλα αυτά, η νέα χρέωση μπορεί να ανατρέψει τον οικονομικό προϋπολογισμό στους σημερινούς και μελλοντικούς ιδιοκτήτες EV που είτε υπολόγιζαν στο δίκτυο Ionity είτε δεν έχουν επιλέξει ένα Tesla!

 

 Χθες 17/1, η Ionity, διά μέσω κάποιων από τους εταίρους της δημοσίευσε νέους, διευκρινιστικούς όρους της υπηρεσίας MSP. Να θυμίσουμε ότι το δίκτυο Ionity αποτελεί κοινοπραξία μεταξύ των BMW, Daimler, Ford και Volkswagen Group, περιλαμβανομένων των Audi και Porsche.

 

Στην Daimler, οι πελάτες της υπηρεσίας χρέωσης «Mercedes me Charge» θα μπορούν να χρεώνονται με το «Ionity Package» που επιτρέπει (μόνο) στους οδηγούς του EQC να πληρώσουν €0,29/kWh στα τερματικά Ionity. Κατά το πρώτο έτος, το πακέτο δεν θα έχει πάγιο. Το τι θα χρεώνει ύστερα από το πρώτο έτος η Mercedes-Benz είναι επί του παρόντος ασαφές. Η Daimler επίσης δεν ήθελε να δώσει τιμές για το πακέτο όταν ρωτήθηκε, αλλά ζητά να γίνει κατανοητό ότι «δεν είμαστε ακόμη σε θέση να προβούμε σε δήλωση σχετικά με τη μελλοντική τιμολόγηση».

 

Και στην Audi, η χρέωση στους σταθμούς φόρτισης Ionity θα είναι σημαντικά φθηνότερη. Στην ιστοσελίδα της υπηρεσίας χρέωσης «e-tron», η Audi γράφει ότι η «προνομιακή τιμή» αναμένεται να είναι €0,33 ευρώ/kWh. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ μας, το τελικό τιμολόγιο θα περίπου 0,31 €/kWh - αλλά μόνο στο τιμολόγιο «Transit» και για τους συχνούς χρήστες. Η μειωμένη τιμή πιθανότατα θα ξεκινήσει να ισχύει στις αρχές Φεβρουαρίου και θα παραμείνει «σταθερή», δηλ. δεν θα είναι μια προσφορά γνωριμίας της Audi. Ωστόσο, αυτή τη στιγμή τρέχει μια προσφορά: Οι αγοραστές ενός Audi e-tron δεν χρειάζεται να πληρώσουν βασικό τέλος για το «Transit» για ένα έτος, ενώ στη συνέχεια το πάγιο διαμορφώνεται στα 17,95 ευρώ το μήνα. Για τους οδηγούς μικρών αποστάσεων, η υπηρεσία χρέωσης e-tron προσφέρει επίσης το τιμολόγιο «City» για 4,95 ευρώ το μήνα, αλλά δεν προσφέρει τις προνομιακές τιμές για Ionity.

 

Η Porsche δημοσιοποίησε επίσης ενημέρωση ότι οι οδηγοί της Taycan θα χρεώνονται με €0,33/ kWh στους σταθμούς φόρτισης υψηλής ισχύος της Ionity.

 

Η υπηρεσία χρέωσης VW Charge & Fuel και η υπηρεσία BMW Charge Now δεν έχουν ακόμη ανακοινώσει προνομιακές τιμές για το δίκτυο Ionity.

www.drive.gr

madata.gr
Κάντε Like το daypress.gr