Σημαντικές αυξήσεις σημειώθηκαν στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια μέσα σε μία εξαετία, με το κόστος για ένα απλό εισιτήριο χωρίς αυτοκίνητο να έχει εκτοξευτεί.
Οι αυξήσεις
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, η τιμή ενός εισιτηρίου (οικονομική θέση με συμβατικό πλοίο) έχει διαμορφωθεί:
Πειραιάς – Μύκονος – Πειραιάς
– 2019: 72€
– 2025: 104€ (+44,44% )
Πειραιάς – Πάρος – Πειραιάς
– 2019: 78€
– 2025: 108€ (+38,46% )
Πειραιάς – Ηράκλειο – Πειραιάς
– 2019: 72€
– 2025: 92€ (+27,77% )
Πειραιάς – Μήλος – Πειραιάς
– 2019: 74€
– 2025: 98€ (+32,43% )
Πειραιάς – Ρόδος – Πειραιάς
– 2019: 94€
– 2025: 132€ (+40,42%)
«Υπήρξαν αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια κυρίως την τριετία ’20 – ’22. Η Ουκρανία και ο κορωνοϊός είχαν παίξει σημαντικό ρόλο, καθώς επίσης και η πορεία της τιμής των καυσίμων», λέει ο Δημήτρης Οικονόμου, τουριστικός πράκτορας.
«Μέσα σε αυτήν την εξαετία και τα λιμενικά τέλη είχαν αυξηθεί ως ποσοστό των εισιτηρίων, οπότε και αυτό είχε συντελέσει στην αύξηση των τιμών των εισιτηρίων».
Η έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού
Την ίδια στιγμή, η Επιτροπή Ανταγωνισμού βρήκε:
– Με χαρακτηριστικά ολιγοπωλίου η ακτοπλοΐα
– Ολιγοπώλιο και ελλείψεις (δύο όμιλοι ελέγχουν τα δρομολόγια)
– Εκτοξεύθηκαν οι συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας (10 εκατ. € το 2001 -> 152 εκατ. € το 2024, +1.420%)
Ταυτόχρονα, διερευνά υποθέσεις πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού μεγάλης ακτοπλοϊκής προς μικρότερες.
«Στην Ελλάδα ουσιαστικά δραστηριοποιούνται πλέον τρεις μεγάλες εταιρίες οι οποίες ελέγχουν το 90% της κυκλοφορίας», λέει ο κ. Οικονόμου.