Χωρίς άδεια το ελικοδρόμιο που έγινε το ατύχημα στον Αστέρα Βουλιαγμένης
Νέα αποκαλυπτικά στοιχεία έρχονται στο φως για το ατύχημα με το ελικόπτερο στη Μαρίνα της Βουλιαγμένης. Ενώ η έρευνα των πραγματογνωμόνων για τα αίτια της πτώσης συνεχίζεται, το iEidiseis.gr αποκαλύπτει πως η Astir Marina δεν έχει άδεια για λειτουργία ελικοδρομίου στη συγκεκριμένη περιοχή.
Μάλιστα ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, δήμαρχος Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, είχε επισημάνει δημόσια την επικινδυνότητα της χρήσης του συγκεκριμένου χώρου ως ελικοδρομίου.
Ο κ. Κωνσταντέλλος, πρώην πιλότος της Ολυμπιακός και γνώστης των κανονισμών πτήσης, το 2018, είχε τονίσει ξεκάθαρα, βλέποντας τη μελέτη που του είχε παρουσιαστεί για τη Μαρίνα πως σε αυτό το σημείο «δεν μπορεί να φτιαχτεί ελικοδρόμιο και δεν θα αδειοδοτηθεί ποτέ», καθώς – αεροναυτικά και χωροταξικά – δεν προσφέρεται για ασφαλή πτητική δραστηριότητα με ελικόπτερο.
Και επιβεβαιώθηκε, ευτυχώς χωρίς τελικά να θρηνήσουμε θύματα, καθώς και οι 5 επιβαίνοντες (1 Έλληνας πιλότος και 4 αλλοδαποί) βγήκαν σώοι με ίδιες δυνάμεις από τη θάλασσα μετά την πτώση του ελικοπτέρου.
Λειτουργία ελικοδρομίου χωρίς άδεια
Σύμφωνα με πληροφορίες του iEidiseis, η εταιρεία Astir Marina ουδέποτε έλαβε την απαραίτητη άδεια για χρήση του σημείου ως ελικοδρόμιο. Μάλιστα κατέθεσε σχετικό αίτημα στο λιμενικό (ως αρμόδια αρχή καθώς πρόκειται για μαρίνα) χωρίς όμως να της δοθεί η απαιτούμενη πιστοποίηση. Ωστόσο, η συγκεκριμένη θέση λειτουργεί ατύπως ως «ελικοδρόμιο», ως σημείο προσγείωσης και απογείωσης.
Υπάρχει πιστοποιημένο ελικοδρόμιο 200 μέτρα πιο πάνω
Αίσθηση προκαλεί το γεγονός πως 200 μέτρα πιο πάνω, στην κορυφή του λόφου, υπάρχει πιστοποιημένο ελικοδρόμιο από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, το οποίο λειτουργεί εδώ και 40 χρόνια.
Ο Δήμος Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, εκφράζοντας τις ενστάσεις του για την προσγείωση ελικοπτέρων στη Μαρίνα, είχε προτείνει τη χρήση του συγκεκριμένου ελικοδρομίου. Ωστόσο δεν εισακούστηκε με αποτέλεσμα να χρησιμοποιηθεί τελικά το ακατάλληλο σημείο της Μαρίνας.
madata.gr