Ξεκινάει σήμερα η αξιολόγηση των δημόσιων νοσοκομείων από τους ασθενείς
Αρχίζει από σήμερα η αξιολόγηση των δημόσιων νοσοκομείων από τους ασθενείς. Τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούν να αξιολογούν οι ασθενείς τις υπηρεσίες του συστήματος υγείας, την εμπειρία τους ουσιαστικά στα νοσοκομεία, είχε παρουσιάσει την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, μαζί με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου.
Πρόκειται για ένα ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης της εμπειρίας του εσωτερικού ασθενή -δηλαδή όσων νοσηλεύονται- στα νοσοκομεία του ΕΣΥ, για το οποίο ο υπουργός Υγείας είπε πως «έχουμε μεγάλες φιλοδοξίες από την εφαρμογή αυτή. Θα εφαρμοστεί αρχικά σε όλα τα νοσοκομεία και στη συνέχεια θα επεκταθεί και σε άλλους τομείς Υγείας».
Το έργο αποτελεί τμήμα του συνολικού σχεδιασμού του υπουργείου Υγείας για την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας από τα νοσοκομεία του ΕΣΥ.
«Η αξιολόγηση θα γίνεται από τους ασθενείς άνω των 18 ετών που παίρνουν εξιτήριο από τα νοσοκομεία. Δίνουμε φωνή στους χρήστες, μαθαίνουμε όσα βίωσαν στο νοσοκομείο, από το αν υπήρχε χαρτί τουαλέτας ή σεντόνια έως το χρόνο εξυπηρέτησης από το προσωπικό», είπε ο υπουργός Υγείας, τονίζοντας ότι πλέον θα υπάρχουν δεδομένα σε επίπεδο νοσοκομείου αλλά και κλινικής. «Με αυτό τον τρόπο θα βγάζουμε σκορ για τις υπηρεσίες που παρέχει κάθε κλινική και τα στοιχεία αυτά θα δημοσιοποιούνται για να γινόμαστε καλύτεροι» κατέληξε, επισημαίνοντας ότι πλέον ο ασθενής θα έχει φωνή.
Για 7 ημέρες μετά το εξιτήριο οι ασθενείς θα μπορούν να απαντούν σε ένα αναλυτικό ερωτηματολόγιο στο οποίο θα μπαίνουν από σύνδεσμο που θα φτάνει στο κινητό τους με sms. Τα προσωπικά δεδομένα των ασθενών έχουν διασφαλιστεί και μέσω ΑΜΚΑ και άλλων στοιχείων θα προκύπτει ότι οι ασθενείς αυτοί έχουν όντως νοσηλευτεί.
Στόχος είναι να γίνει μέτρηση της ικανοποίησης όσων ασθενών έχουν νοσηλευθεί και έχουν λάβει εξιτήριο από κάποιο νοσοκομείο της χώρας, σε μια κλίμακα από το 1 έως το 5, όπως καταλήγει το ερωτηματολόγιο, για να καταγραφεί και μια γενική αξιολόγηση πέρα από τα ειδικά δεδομένα που θα συλλέγονται από πιο εξειδικευμένες ερωτήσεις. Το ερωτηματολόγιο δεν διαρκεί πάνω από 3 λεπτά, είπε ο υπουργός Υγείας και κάλεσε του πολίτες που θα πάρουν εξιτήριο από την ερχόμενη Δευτέρα 14 Ιουλίου, να ανταποκριθούν στο μήνυμα που θα λάβουν στο κινητό τους.
Το έργο που πραγματοποιείται με κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) θα βοηθήσει το υπουργείο Υγείας να καταγράψει και να μετρήσει την παροχή υπηρεσιών υγείας, τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Παπαστεργίου, ο οποίος επισήμανε ότι μετά την καταγραφή θα μπορούμε να βελτιώσουμε το ΕΣΥ. «Το υπουργείο Υγείας δεν φοβάται να αναμετρηθεί με τα πραγματικά προβλήματα. Είναι χαρά μας να προσφέρουμε στους πολίτες τη δυνατότητα της ψηφιακής αξιολόγησης» τόνισε ο κ. Παπαστεργίου, καταλήγοντας πως «υπάρχουν πλέον οι άνθρωποι και οι υποδομές για την ψηφιοποίηση της Υγείας».
Τι περιλαμβάνουν οι ερωτήσεις
Το ερωτηματολόγιο θα είναι διαθέσιμο έως και 7 ημέρες μετά το εξιτήριο, ενώ η συμπλήρωσή του δεν αναμένεται να διαρκεί περισσότερο από 3 λεπτά.
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι ασθενείς να είναι εγγεγραμμένοι στην άυλη συνταγογράφηση και να έχουν νοσηλευτεί τουλάχιστον μια ημέρα. Με την είσοδο στον σύνδεσμο θα ζητείται ο ΑΜΚΑ. Όμως αν διαπιστωθεί πως δεν αντιστοιχεί σε ασθενή που έχει νοσηλευθεί, τότε η πρόσβαση στο ερωτηματολόγιο δεν θα είναι δυνατή.
Τα δεδομένα που θα συλλέγονται δεν θα περιλαμβάνουν προσωπικά στοιχεία ή πληροφορίες που μπορούν να αποκαλύψουν την ταυτότητα του ασθενούς.
Οι ερωτήσεις που θα κληθούν να απαντήσουν οι ασθενείς που νοσηλεύτηκαν αφορούν κυρίως στην επάρκεια του προσωπικού, την αναμονή, την εξυπηρέτηση, την καθαριότητα και τη σίτιση.
Για όσους είχαν προγραμματισμένη εισαγωγή, θα ζητούνται πληροφορίες σχετικά με τον χρόνο αναμονής μέχρι την εισαγωγή.
Αν η εισαγωγή έγινε μέσω ΤΕΠ (Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών), θα ζητηθεί η εκτίμηση του χρόνου αναμονής από την άφιξη έως την εισαγωγή.
Οι 8 άξονες αξιολόγησης που περιλαμβάνονται στο ερωτηματολόγιο
Προσβασιμότητα
Οργάνωση και συντονισμός της φροντίδας
Ποιότητα φροντίδας και αλληλεπίδραση με το προσωπικό (επικοινωνία, ευγένεια και εμπιστοσύνη)
Υποστήριξη και συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων
Καθαριότητα, υγιεινή και σίτιση
Υποστήριξη και ενημέρωση κατά την έξοδο από το νοσοκομείο
Η γνώση ύπαρξης των ΓΠΔΛΥΥ στα νοσοκομεία και η αποτελεσματικότητα εξυπηρέτησης
Γενική / συνολική αξιολόγηση της παρεχόμενης φροντίδας