Image
Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2025 13:20 Ελλάδα
 

Μοναστηράκι: Κίνδυνος με τη στατικότητα του σταθμού – Εκτεταμένες φθορές στη μεταλλική οροφή


Σοβαρές φθορές που ενδέχεται να επηρεάζουν τη στατικότητα του σταθμού Μοναστηράκιέδειξαν οι τελευταίες επιθεωρήσεις ειδικών της ΣΤΑ.ΣΥ. (Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.), προκαλώντας ανησυχία για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων.

 Φθορές και διάβρωση στα μεταλλικά στοιχεία
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», οι επιθεωρήσεις αποκάλυψαν εκτεταμένη οξείδωση και διόγκωση διατομών στις σιδηροδοκούς της οροφής, ιδίως στα σημεία που συνδέουν τη Γραμμή 1 (ΗΣΑΠ) με τη Γραμμή 3 (Μετρό).

Τα σημάδια διάβρωσης είναι εμφανή εδώ και καιρό, ωστόσο η πρόσφατη τεχνική εξέταση κατέδειξε ότι το φαινόμενο είναι ενεργό και εξελίσσεται διαρκώς. Οι μηχανικοί εντόπισαν μάλιστα τρέχον νερό και σταγόνες σε ορισμένα σημεία, παρότι δεν είχαν προηγηθεί βροχοπτώσεις.

 Τι έδειξε η τεχνική έκθεση
Στο τεύχος τεχνικών δεδομένων αναφέρεται χαρακτηριστικά:

«Τίθεται εν αμφιβόλω η δομική ακεραιότητα του φορέα, αν όχι στο σύνολό του, τουλάχιστον τοπικά, με κίνδυνο πρόκλησης βλαβών στις λειτουργίες του σταθμού και στην ασφάλεια των χρηστών του».
Οι φθορές εντοπίζονται κυρίως στα τμήματα μεταξύ των εισόδων και εξόδων του σταθμού, όπου έχουν καταγραφεί προβλήματα στην υγρομόνωση της πλατείας ή πιθανές αστοχίες του αρχικού σχεδιασμού.

 Ένα ιστορικό κτίσμα με χρόνια προβλήματα
Ο σταθμός Μοναστηράκι, που λειτουργεί από το 1895, αποτελεί έναν από τους αρχαιότερους και πιο επιβαρυμένους κόμβους του αθηναϊκού δικτύου. Η παλαιότητα της κατασκευής, η υγρασία και η παρουσία του υπόγειου ποταμού Ηριδανού καθιστούν το σημείο ιδιαίτερα ευάλωτο σε φθορές.

Προηγούμενες προβλέψεις ενίσχυσης της οροφής, ήδη από το 1952, δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ, ενώ τα σημάδια υγρασίας στους τοίχους επιδεινώνονται με τον χρόνο.

 Νέα στατική μελέτη και μέτρα ασφάλειας
Η ΣΤΑ.ΣΥ. έχει ήδη δρομολογήσει τη διενέργεια στατικής μελέτης αποτίμησης της φέρουσας ικανότητας της οροφής, με προϋπολογισμό 30.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η μελέτη θα διαρκέσει περίπου οκτώ εβδομάδες και θα περιλαμβάνει:

πλήρη αποτύπωση της κατασκευής με τεχνολογία laser scanner,
φωτογράφιση και καταγραφή των φθορών,
ψηφιακά μοντέλα για ανάλυση της στατικής επάρκειας,
και προτάσεις για έργα ενίσχυσης της οροφής.

Στόχος της διοίκησης της ΣΤΑ.ΣΥ. είναι να εξασφαλιστεί πλήρως η ασφάλεια του σταθμού, προτού προχωρήσουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις.

Διαβάστε ακόμα: Θάσος: Πολίτης με κινητικά προβλήματα ταξίδεψε στο γκαράζ ferry boat

madata.gr
Κάντε Like το daypress.gr