Image
Δευτέρα 16 Ιουνίου 2025 18:40 Ελλάδα
 

Νέος ΚΟΚ και κάμερες: Πώς θα έλεγχονται οι παραβάτες - Πώς θα κόβονται κλήσεις

Οι πρώτες εικόνες από την εφαρμογή του νέου ΚΟΚ έγιναν ορατές, με τη Διεύθυνση Τροχαίας να πραγματοποιεί εντατικούς ελέγχους στη Λ. Ποσειδώνος και τη Λ. Βουλιαγμένης.

Ταυτόχρονα, ξεκινά σταδιακά η τοποθέτηση καμερών με τεχνητή νοημοσύνη, οι οποίες αναμένεται να μετατραπούν σε πολύτιμο σύμμαχο στην προσπάθεια μείωσης της παραβατικότητας.

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλώντας στο Action 24, εξήγησε τη λειτουργία των νέων τεχνολογικών εργαλείων, την αντιμετώπιση του νομικού κενού για τη χρήση των καμερών και τις αλλαγές που έρχονται σε επίπεδο δημόσιων συγκοινωνιών και οδικής ασφάλειας.

Τα πρόστιμα αυξάνονται με τις κάμερες
«Οι έλεγχοι δεν θα είναι πια δειγματοληπτικοί. Με τις κάμερες, θα έχουμε έναν συστημικό μηχανισμό παρακολούθησης των παραβάσεων», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κυρανάκης.

Οι νέες κάμερες θα εντοπίζουν σε πραγματικό χρόνο παραβιάσεις όπως υπερβολική ταχύτητα, παραβίαση σηματοδότη και είσοδο σε λεωφορειολωρίδες, με τα δεδομένα να επεξεργάζονται από τεχνητή νοημοσύνη και να επικυρώνονται από αστυνομικό.

Οι κλήσεις θα διοχετεύονται σε νέο εθνικό ταμείο οδικής ασφάλειας, το οποίο θα χρηματοδοτεί έργα και δράσεις για την πρόληψη τροχαίων. Μέρος των εσόδων θα αποδίδεται και στους δήμους, οι οποίοι αποκτούν πλέον δυνατότητα να εγκαθιστούν δικές τους κάμερες.

Αναφορικά με το πώς θα εξασφαλίζεται ότι η ποινή θα αφορά στον οδηγό και όχι στο όχημα, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης εξήγησε:
«Η κάμερα που έχει τεχνητή νοημοσύνη, έχει κάποιους κανόνες. Παραβίαση σηματοδότη, όριο ταχύτητας, λεωφορειολωρίδα. Και βλέπει μια παράβαση από ένα όχημα. Διαβάζει την πινακίδα, η πινακίδα αντιστοιχεί σε έναν οδηγό.

Αν ο παραβάτης δεν είναι ο οδηγός που αντιστοιχεί στην πινακίδα, θα κάνει ένσταση, αλλά τη βεβαίωση της παράβασης θα την υπογράφει άνθρωπος, θα την υπογράφει στέλεχος της Τροχαίας. Το πρώτο φιλτράρισμα από τα 1.000 αυτοκίνητα που θα δει η κάμερα, θα την κάνει η τεχνητή νοημοσύνη και το ψηφιακό σύστημα.

Το όργανο της Τροχαίας, θα έχει σύμμαχο την κάμερα. Η κάμερα πιστοποιείται ως εργαλείο του αστυνομικού.

Έτσι έρχεται και δημιουργείται ένα εθνικό ταμείο οδικής ασφάλειας στο υπουργείο Μεταφορών, από τις κλήσεις των παραβάσεων. Το ταμείο θα έχει αποκλειστική χρήση για οδικά έργα, δράσεις οδικής ασφάλειας, ενέργειες για να μπορέσουμε να σώσουμε ζωές. Τώρα οι παραβάσεις πηγαίνουν στους δήμους.

Κάποια χρήματα θα πηγαίνουν στους δήμους για τέτοια έργα . Και θα δώσουμε και στους δήμους τη δυνατότητα να βάλουν δικές τους κάμερες και να έχουν κι αυτοί μέρος των εσόδων που θα βεβαιώνεται από τις δικές τους κάμερες. Είναι μια συμμαχία.

Το πληροφοριακό σύστημα θα είναι έτοιμο τον Σεπτέμβριο. Οι πρώτες κάμερες έχουν ήδη εγκατασταθεί», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Αρχίζει η 24ωρη λειτουργία σε μετρό, τραμ και λεωφορεία – Τι γίνεται με ταξί και λεωφορειολωρίδες
Ο υπουργός ανακοίνωσε και την πιλοτική εφαρμογή 24ωρης λειτουργίας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς από τις 5 Ιουλίου, με δοκιμαστικά δρομολόγια σε μετρό, τραμ και συγκεκριμένες νυχτερινές γραμμές λεωφορείων.

Παρά τις επιφυλάξεις των εργαζομένων για την επάρκεια προσωπικού και τα θέματα συντήρησης, ο κ. Κυρανάκης δήλωσε πως η συνεργασία συνεχίζεται, ενώ ήδη «τρέχει» καμπάνια προσλήψεων οδηγών.

 Eurokinissi | Γιώργος Κονταρίνης
Αναφερόμενος στο θέμα της χρήσης των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί, υπογράμμισε πως προτεραιότητα είναι η εξυπηρέτηση των επιβατών των λεωφορείων.

Η επιβίβαση και αποβίβαση επιτρέπεται, αλλά με χρονικό όριο, εκτός αν υπάρχει εσοχή. Τα πρόστιμα για παραβίαση θα καταγράφονται από τις κάμερες που τοποθετούνται στα λεωφορεία.

Ο υπουργός στάθηκε αι στο πρόβλημα των τροχαίων τις μεταμεσονύκτιες ώρες του Σαββατοκύριακου, αναδεικνύοντας την ανάγκη πρόληψης.

«Τα μέτρα αυτά σώζουν ζωές – κυρίως νέων ανθρώπων», τόνισε. Παράλληλα, υποστήριξε την ιδέα των κυλιόμενων ωραρίων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα για την αποσυμφόρηση της Αθήνας, η οποία –όπως σημείωσε– «φιλοξενεί τη μισή Ελλάδα».

Το χρονοδιάγραμμα για το σιδηροδρομικό δίκτυο
Τέλος, για τη σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας – Θεσσαλονίκης, ανέφερε πως τα έργα αποκατάστασης μετά την κακοκαιρία “Ντάνιελ” βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 15 μήνες από την 28η Απριλίου.

Η επιλογή της μονής γραμμής εξυπηρετεί λόγους ασφάλειας, ενώ βρίσκεται ήδη σε διαβούλευση νέο νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο.

Πηγή: ieidiseis.gr

Κάντε Like το daypress.gr