Image
Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025 18:15 Ελλάδα
 

Βάσεις: Μαθηματικά με 74% αποτυχία – Πού πήγαν οι αριστούχοι;

Τα φετινά αποτελέσματα των Πανελληνίων επιβεβαιώνουν τη μεγάλη δυσκολία των υποψηφίων στα Μαθηματικά γεγονός που αναπόδραστα θα επηρεάσει και τις Βάσεις 2025. Όπως επισημαίνει στο Dnews ο μαθηματικός Δημήτρης Μιχελής (fb/Math- Mαθηματικά, @maths.science) τα φετινά ποσοστά αποτυχίας στην εξέταση των Μαθηματικών ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι το μάθημα αυτό θα αναδειχθεί για ακόμη μια χρονιά σε «φίλτρο» για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση «ψαλιδίζοντας» τις ελπίδες εισαγωγής πολλών υποψηφίων - ακόμη και αριστούχων- που κινήθηκαν κάτω από τη βάση.

Μιλώντας στο Dnews ο κ. Μιχελής σημειώνει ότι «Οι υψηλοί ρυθμοί αποτυχίας κάτω από τη βάση (ανώτεροι του 59 % στα Μαθηματικά συνολικά και 74 % ειδικά στις ομάδες προσανατολισμού Οικονομίας–Πληροφορικής) δείχνουν ότι η ύλη και τα θέματα απαιτούσαν βαθιά γνώση και εξάσκηση. Παρ’ όλα αυτά, μια μικρή, αλλά σταθερή ομάδα αριστούχων κατόρθωσε να ξεχωρίσει, δείχνοντας ότι με συγκέντρωση και σκληρή δουλειά, μπορούσε να επιτευχθεί εξαιρετική επίδοση.

Η εικόνα των Πανελληνίων 2025 στα Μαθηματικά συνδυάζει δύο ακραίες τάσεις: Υψηλό ποσοστό αποτυχίας – πάνω από 6 στους 10 μαθητές δεν ακούμπησαν τη βάση. Ανάδειξη αριστούχων – περίπου το 7 % ξεπέρασε τον πήχη του 18. Για όσους σκοπεύουν να επιμείνουν στους τεχνολογικούς ή οικονομικούς κλάδους, το μήνυμα είναι σαφές: απαιτείται εντατική προετοιμασία, εστίαση στην κατανόηση και επανάληψη στην πράξη.

Παρατηρώ και ρεκόρ αποτυχίας και φέτος – μικρότερος αριθμός αριστούχων σε σχέση με πέρυσι. Τα φετινά αποτελέσματα των Πανελληνίων εξετάσεων επιβεβαιώνουν την πάγια δυσκολία των υποψηφίων στο μάθημα των Μαθηματικών, με ποσοστά αποτυχίας που ξεπέρασαν και εκείνα του 2024. Η σύγκριση με το 2024 δείχνει επιδείνωση των επιδόσεων στα Μαθηματικά: Αύξηση της αποτυχίας κατά 4 περίπου ποσοστιαίες μονάδες. Μείωση των αριστούχων, ιδιαίτερα στις ομαδες προσανατολισμου Οικονομίας και Θετικών Σπουδών. Τα Μαθηματικά επιβεβαιώνουν ξανά τον ρόλο τους ως φίλτρο στις Πανελλαδικές εξετάσεις και καταδεικνύουν την ανάγκη για αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας και προετοιμασίας, τόσο στο Λύκειο όσο και στα Φροντιστήρια.»

Η αποτυχία αυξήθηκε κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με πέρυσι, ενώ οι αριστούχοι περιορίστηκαν ακόμη περισσότερο, ειδικά στις Ομάδες Θετικών και Οικονομικών Σπουδών. Τα Μαθηματικά επιβεβαιώνουν έτσι τον ρόλο τους ως καθοριστικό μάθημα κρίσης στο σύστημα των Πανελλαδικών. Σύμφωνα με τον κ. Μιχελή αυτές οι αρνητικές βαθμολογίες στα Μαθηματικά δηλώνει την ανάγκη οι υποψήφιοι να αλλάξουν τρόπο που αντιμετωπίζουν τη μελέτη αυτού του μαθήματος καθώς μόνο έτσι θα κατακτήσουν ουσιαστικές γνώσεις και θα προσαρμοστούν στις εξεταστικές απαιτήσεις που έχουν προκύψει τα τελευταία χρόνια. Ουσιαστικά οι υποψήφιοι καλούνται να στοχεύσουν στη βαθύτερη κατανόηση των μαθηματικών εννοιών, στη συστηματική εξάσκηση και στη σύνδεση θεωρίας και πράξης. Η επιφανειακή προσέγγιση και η στείρα απομνημόνευση δεν αποδίδουν και οι ηχηρές βαθμολογίες κάτω από τη Βάση συνηγορούν προς αυτό το συμπέρασμα.

Παράλληλα ο κ. Μιχελής κρούει τον κώδωνα για αλλαγές τόσο στην εξέταση όσο και στην διδασκαλία των Μαθηματικών. Όπως εξηγεί η μεγάλη αποτυχία δεν είναι ευθύνη μόνο των μαθητών. Η αναποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος σε αυτό το πεδίο είναι πλέον εμφανής. Συνοψίζοντας ο κ. Μιχελής επιβεβαιώνει ότι επί της ουσίας οι Πανελλήνιες λειτουργούν ως καθρέφτης των ελλείψεων και των στρεβλώσεων του εκπαιδευτικού συστήματος και τα Μαθηματικά συνεχίζουν να «τιμωρούν» την επιφανειακή προσέγγιση και να επιβραβεύουν τη μεθοδική δουλειά — αλλά με πολύ υψηλό κόστος για τη μεγάλη πλειοψηφία.

Πηγή: dnews.gr

Κάντε Like το daypress.gr