Ένας «αγώνας δρόμου» για τις τιμές: Πώς ένα σούπερ μάρκετ αλλάζει τις τιμές 100 φορές τη μέρα
Φανταστείτε να ψωνίζετε στο σούπερ μάρκετ και ξαφνικά, καθώς περνάτε από τον διάδρομο με τα δημητριακά, η τιμή που βλέπετε να αλλάζει μπροστά στα μάτια σας. Αυτό δεν είναι σκηνή από ταινία επιστημονικής φαντασίας, αλλά η νέα πραγματικότητα σε μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη Νορβηγία, τη REMA 1000.
Η αλυσίδα αυτή έχει υιοθετήσει μια πολύ πρωτότυπη στρατηγική: αλλάζει τις τιμές των προϊόντων της έως και 100 φορές την ημέρα. Κι όμως, αυτό δεν έχει σκοπό να μπερδέψει τους καταναλωτές, αλλά το αντίθετο!
Πώς λειτουργεί το «μαγικό» σύστημα; Όλα γίνονται μέσω ηλεκτρονικών ετικετών στα ράφια. Αυτές οι μικρές οθόνες συνδέονται με ένα κεντρικό σύστημα και μπορούν να αλλάζουν τις τιμές αυτόματα, σε δευτερόλεπτα. Όταν η τιμή πέφτει, η οθόνη αναβοσβήνει για λίγο και δείχνει τη νέα, χαμηλότερη τιμή.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής τιμολόγησης της REMA 1000, Παρτάπ Σαντού, ο στόχος είναι ένας: να ανταγωνιστούν τους αντιπάλους τους. Ο ίδιος περιγράφει τη στρατηγική ως έναν «αγώνα δρόμου προς τα κάτω» στις τιμές. Όταν μειώνουν την τιμή ενός προϊόντος, έστω και κατά 10 σεντς, περιμένουν ότι και οι ανταγωνιστές τους θα κάνουν το ίδιο. Αυτό δημιουργεί μια αλυσιδωτή αντίδραση, που τελικά ωφελεί μόνο έναν: εσάς, τον καταναλωτή.
Η τακτική αυτή εφαρμόζεται ακόμα πιο συχνά κατά τη διάρκεια των εορτών, όπου ο ανταγωνισμός για την προτίμηση του κοινού κορυφώνεται. Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι οι Νορβηγοί καταναλωτές φαίνεται να έχουν αγκαλιάσει αυτή τη νέα στρατηγική, καθώς επωφελούνται άμεσα από τις συνεχείς προσφορές.
Μένει να δούμε αν μια τέτοια καινοτομία θα υιοθετηθεί και από αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε άλλες χώρες, ή αν θα παραμείνει ένα «νορβηγικό» φαινόμενο. Θα σας άρεσε να βλέπατε κάτι παρόμοιο και στα δικά μας σούπερ μάρκετ;
Διαβάστε ακόμα: Υποχρεωτική απογραφή για όλα τα ασανσέρ στην Ελλάδα – Τι αλλάζει, ποιοι πρέπει να δηλώσουν στο elevator.mindev.gov.gr
madata.gr