Image
Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2025 08:40 Ελλάδα
 

Σε εξέλιξη οι μελέτες για την επέκταση του Μετρό προς Ελληνικό και Γλυφάδα


Ο σχεδιασμός για τη νέα εποχή του Μετρό της Αθήνας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με τις μελέτες για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ελληνικό και Γλυφάδα να έχουν ήδη ξεκινήσει, ενώ ταυτόχρονα προχωρά με ταχείς ρυθμούς και η κατασκευή της Γραμμής 4.

Στόχος της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.» είναι να δημιουργηθεί ένα ενιαίο, σύγχρονο δίκτυο που θα συνδέει το κέντρο της Αθήνας με τα δυτικά, βόρεια και νότια προάστια, μειώνοντας δραστικά το κυκλοφοριακό φορτίο της πρωτεύουσας.

 
Η πρόοδος της Γραμμής 4
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, οι δύο μετροπόντικες της Γραμμής 4 έχουν ήδη διανύσει σημαντικό τμήμα των σηράγγων, ανοίγοντας τον δρόμο από το Γαλάτσι και το Γουδή προς τον Ευαγγελισμό.

Ο μετροπόντικας που ξεκίνησε από το Γουδή αναμένεται να φτάσει στον Ευαγγελισμό τέλος του 2025 με αρχές του 2026.
Ο δεύτερος, που κινείται από το Γαλάτσι, υπολογίζεται να ολοκληρώσει τη διάνοιξη τέλη του 2026 με αρχές του 2027.
Η Γραμμή 4 θεωρείται έργο-σταθμός, καθώς θα ενώσει πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως το Γαλάτσι, τα Ιλίσια και τον Ζωγράφου με το κέντρο της Αθήνας, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο μετακίνησης.

 
Η επέκταση προς Ίλιον και Αχαρνές
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, αποκάλυψε ότι προτεραιότητα αποτελεί και η επέκταση της Γραμμής 2 από την Ανθούπολη προς το Ίλιον.

Η νέα διαδρομή θα περιλαμβάνει τρεις σταθμούς:

Παλατιανή
Ίλιον
Άγιος Νικόλαος

Σε επόμενο στάδιο, η γραμμή αυτή προβλέπεται να φτάσει έως τις Αχαρνές, όπου θα συνδεθεί με το δίκτυο του Προαστιακού Σιδηρόδρομου.

Πρόκειται για ένα έργο που διεκδικούν έντονα οι κάτοικοι του Ιλίου, του Καματερού και της ευρύτερης περιοχής, καθώς θα αποτελέσει ανάσα για τις μετακινήσεις και την καθημερινότητα των δυτικών προαστίων.

Παράλληλα, έχει δρομολογηθεί και ο εκσυγχρονισμός του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα, ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει τον αυξημένο στόλο των επεκτάσεων.

 
Η «κάθοδος» του Μετρό στα νότια
Μετά το Ίλιον, η επόμενη μεγάλη προτεραιότητα αφορά την επέκταση της γραμμής προς το Ελληνικό και τη Γλυφάδα, περιοχές που γνωρίζουν εντυπωσιακή οικιστική και τουριστική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια.

«Δημιουργείται μια νέα πόλη μέσα στην πόλη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κουρέτας, τονίζοντας ότι οι μελέτες έχουν ήδη ξεκινήσει και στόχος είναι η πλήρης διασύνδεση με τη Γραμμή 2.

 
Η επέκταση της Γραμμής 4 προς βορρά και ανατολή
Ταυτόχρονα, εξετάζεται η περαιτέρω ανάπτυξη της Γραμμής 4 σε δύο κατευθύνσεις:

Προς Λυκόβρυση και Μελίσσια, μέσω της Λεωφόρου Κηφισίας.
Προς Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας, μέσω της βόρειας επέκτασης του Γαλατσίου.

Σε φάση προμελέτης βρίσκεται και η σύνδεση του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με το δίκτυο του Μετρό, ένα έργο που θα ενώσει το Φάληρο με το κέντρο της πόλης και τις γραμμές 1 και 2.

 
Ο χρονικός ορίζοντας των έργων
Όπως διευκρίνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της «Ελληνικό Μετρό», ορισμένα από τα έργα αυτά θα χρειαστούν 5 έως 10 χρόνια για να ολοκληρωθούν, ενώ ορισμένα μεγαλύτερα ίσως απαιτήσουν περισσότερο χρόνο.

«Τα έργα του μετρό είναι δύσκολα, σύνθετα και απαιτούν πολλά στάδια μελετών πριν φτάσουμε στη συμβασιοποίησή τους. Χρειάζονται καλές μελέτες, σωστή επίβλεψη και έγκαιρη αντιμετώπιση των προβλημάτων», υπογράμμισε ο κ. Κουρέτας.
 
Η ανάγκη για περισσότερα μέσα σταθερής τροχιάς
Όλοι οι συγκοινωνιολόγοι συμφωνούν ότι η Αθήνα χρειάζεται επειγόντως περισσότερες γραμμές σταθερής τροχιάς, καθώς το κυκλοφοριακό πρόβλημα παραμένει από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη.

Η επέκταση του Μετρό προς δυτικά και νότια θεωρείται καθοριστικής σημασίας για την καθημερινότητα εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών και για τη συνολική αναβάθμιση των αστικών μετακινήσεων.

Διαβάστε ακόμα: Τέμπη: Στις 23 Μαρτίου ξεκινά η δίκη. Στο εδώλιο 36 κατηγορούμενοι για το φονικό με 57 νεκρούς

madata.gr
Κάντε Like το daypress.gr