Image
Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020 01:55 Γυναίκα
 

Η γυναίκα που έσπασε ένα ακόμη ταμπού στο βρετανικό γίγνεσθαι


Για ιστορική ημέρα κάνουν λόγο τα ΜΜΕ της Μεγάλης Βρετανίας, που σχολιάζουν μια είδηση για την εκλογή της εικαστικού, Σόνια Μπόις, ως η πρώτη μαύρη γυναίκα εκπρόσωπος της χώρας στη σημαντικότερη -ίσως- έκθεση εικαστικών στον κόσμο, την Μπιενάλε της Βενετίας, της οποίας η επόμενη διοργάνωση θα είναι το 2021.

Η 58χρονη καλλιτέχνης, που η τεχνοτροπία της συνδυάζει πολλά τεχνικά μέσα, όπως τη φωτογραφία, το σχέδιο, την εγκατάσταση, την περφόρμανς και το βίντεο, σε δηλώσεις της στην εφημερίδα The Times αποκάλυψε πως κύριος άξονας της θεματικής παρουσίας της θα είναι το Brexit, με ιδιαίτερη έμφαση το πώς είναι δυνατόν να γεφυρωθούν οι διαιρέσεις που προκύπτουν στις μέρες μας. Και η μέθοδος της γεφυροποιΐας τούτης που η ίδια προτείνει δεν μπορεί να είναι άλλος από την τέχνη.

Η παρουσία της στη Μπιενάλε είναι άλλο ένα σημαντικό στεγανό που έχει διαρρήξει στην πλούσια σταδιοδρομία της η Μπόις... Το 1987 έγινε η πρώτη μαύρη καλλιτέχνις που μέσα από το εμβληματικό έργο της «Η ιεραποστολική στάση Missionary Position II (1985)», που αποτέλεσε τμήμα της συλλογής του διάσημου μουσείου τέχνης Tate.

Επιπλέον, το 2018 σάλος προκλήθηκε από τη συνεργασία της με το Μουσείο Τέχνης του Μάντσεστερ στην αποκαθήλωση για μία ολάκερη εβδομάδα του ιστορικού πίνακα του 1986 του Τζον Γουΐλιαμ Γουότερχαους «Ο Ύλας και οι Νύμφες». Όπως δήλωσε τότε η ίδια στην εφημερίδα The Guardian, η πράξη αυτή είχε «τη σημασία της ενσωμάτωσης ακόμη περισσότερων ανθρώπων σε μία διαδικασία επιμέλειας της τέχνης», όπως και του να ανοίξει ένας δημόσιος διάλογος για την τέχνη και την κατανάλωσή της από το κοινό.

Τόσο σύμφωνα με τη δική της ιδεολογία όσο και με το σκεπτικό της επιλογής της από την επιτροπή επιλογής του Βρετανικού Περιπτέρου στη Μπιενάλε, το έργο της Μπόις διακατέχεται από το ισχυρό αίσθημα ταυτότητάς της και ιδίως της διαφορετικότητάς της, υπό το πρίσμα της οποίας αντιλαμβάνεται τη διαδικασία παραγωγής κι υποδοχής της τέχνης.

Η Μπόις είναι μόλις ο τρίτος μαύρος καλλιτέχνης που στη μακρόχρονη ιστορία της Μπιενάλε της Βενετίας (από το 1895 μέχρι σήμερα) έχει εκπροσωπήσει τη Μεγάλη Βρετανία στο περίπτερο των Τζαρντίνι. Η αρχή έγινε το 2003 με τον Κρις Οφίλι, ενώ τη σκυτάλη είχε πάρει το 2009 ο Στιβ ΜακΚουΐν.

newsbeast.gr
Κάντε Like το daypress.gr