Η Γενική Γραμματέας Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα στη Διεθνή Έκθεση Transport Logistic 2025 στο Μόναχο
Ο αναβαθμισμένος ρόλος του ελληνικού κλάδου μεταφορών και αποθήκευσης και η περαιτέρω ανάδειξη της γεωοικονομικής θέσης της Ελλάδας ως εμπορευματικού και κύριου διαμετακομιστικού κόμβου της ΕΕ βρέθηκε στο επίκεντρο της ομιλίας της Γενικής Γραμματέως Μεταφορών Δέσποινας Παληαρούτα στη Διεθνή Έκθεση Εμπορευματικών Μεταφορών και Εφοδιαστικής Αλυσίδας, που πραγματοποιήθηκε από τις 2 έως τις 5 Ιουνίου στο Μόναχο.
Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής της η Γενική Γραμματέας τόνισε μεταξύ άλλων ότι: «Ο τομέας της εφοδιαστικής αποτελεί δυναμικό και ουσιαστικό παράγοντα στην εθνική μας οικονομία και μέσω σημαντικών μεταρρυθμίσεων και επενδύσεων, ενισχύουμε τη διασυνδεσιμότητα, βελτιώνουμε την αποδοτικότητα και ευθυγραμμιζόμαστε με τις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας και του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ)».
Η κα Παληαρούτα αναφέρθηκε στις σημαντικές υποδομές για την εφοδιαστική αλυσίδα, όπως στα κεντρικά λιμάνια της χώρας, τον σιδηρόδρομο, τις Ζώνες Ελεύθερου Εμπορίου και τα Εμπορευματικά Κέντρα Μεταφορών.
Σημειώνεται, ότι η Transport Logistic 2025 έδωσε φέτος έμφαση στην τεχνητή νοημοσύνη (AI), την ψηφιοποίηση και την κυβερνοασφάλεια, θέματα που αναμένεται να διαμορφώσουν το μέλλον της παγκόσμιας βιομηχανίας στον συγκεκριμένο τομέα, ενώ παράλληλα πραγματοποιείται και η διεθνής έκθεση για την παγκόσμια βιομηχανία αερομεταφορών (air cargo Europe).
Στη φετινή έκθεση συμμετείχαν 2.670 εκθέτες (2023: 2.320) από περίπου 70 χώρες, μεταξύ των οποίων 22 Έλληνες εκθέτες, οι περισσότεροι εκ των οποίων έχουν λάβει μέρος για πολλοστή φορά, ενώ οι εμπορικοί επισκέπτες ξεπέρασαν τους 80.000.
Στην έκθεση εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από ξένες επιχειρήσεις για επέκταση των δραστηριοτήτων τους στη χώρα μας, υπό το πρίσμα μάλιστα των ήδη δρομολογούμενων έργων συνδυασμένων μεταφορών και logistics (εμπορευματικά κέντρα σε Θριάσιο και Λιμένα Θεσσαλονίκης). Η Ελλάδα άλλωστε όπως τονίστηκε και στην εκδήλωση κατέχει μια από τις υψηλότερες θέσεις στον τομέα του διαμετακομιστικού εμπορίου διεθνώς.